رضا اردکانیان عصر سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: در پویش هر هفته الف- ب - ایران، ۲۲۷ طرح  با ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود که امروز نهمین هفته آغاز این پویش در کشور است و توانستیم با احتساب کردستان، به پانزده استان کشور برای افتتاح طرح‌ها سفر کنیم.  

وی با بیان اینکه ۶۹ طرح با ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این مدت به بهره‌برداری رسیده است،  اضافه کرد: تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب، آبرسانی شهری و روستایی، نیروگاه‌های تجدید پذیر، حرارتی، خطوط انتقال و پست های برق از جمله طرح های افتتاح شده در این مدت است.  

وزیر نیرو یادآور شد: از زمان اجرای این طرح تاکنون ۲۱ پروژه با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در مناطق مختلف کشور کلنگ‌زنی شده است.  

اردکانیان با اشاره به اینکه برگزاری جلسه ارتباط مردمی از جمله برنامه‌هایی است که برای نخستین بار در کشور از کردستان آغاز می‌شود، افزود: معاون اول رییس جمهور اخیرا بخشنامه ای مبنی بر اختصاص زمان و فرصتی برای برقراری ارتباط مسوولان با مردم صادر کردند.  

وی تاکید کرد: با توجه به تجربه گذشته به این نتیجه رسیدیم که ارتباط مردمی به جای برگزاری در ساختمان وزارتخانه در سفرهای استانی در هر استان با اعلام قبلی برگزار شود.  

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو همراه با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صبح سه‌شنبه به صورت زمینی از طریق زنجان وارد بیجار شد و در اولین مرحله از سفر یک روزه خود به استان کردستان، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای بیجار و حسن آباد یاسوکند را در قالب طرح «هر هفته - الف - ب - ایران»  با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.
در جریان سفر یک روزه اردکانیان وزیر نیرو، بخش دوم سامانه انتقال آب سد آزاد به سد قوچم دهگلان و تامین آب چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی دیم این مسیر نیز به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از پنج مجتمع آبرسانی روستایی، نشست خبری با اصحاب رسانه و حضور در شرکت آب و فاضلاب شهری سنندج برای دیدار با مردم و اطلاع از چگونگی خدمات این شرکت به مراجعان از دیگر برنامه‌های اردکانیان در سفر به کردستان است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.