برهان صلواتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح (زمستان سال ۹۶) تاکنون ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در قالب سه هزار و ۷۷۵ طرح با نرخ بهره بانکی پایین به متقاضیان طرح‌های اشتغالزایی در روستاها پرداخت شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۲۴ جلسه کارگروه تخصصی در این مدت اضافه کرد: در این راستا، ۲۳ کمیته فنی و هشت کمیته نظارت برای جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در این استان مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان این تسهیلات در زمینه های مختلف دامی، صنعتی، کشاورزی، صنایع دستی، صنایع فرآوری و بسته بندی، احداث سردخانه، طرح های تولید و کارآفرین محور پرداخت شده است، یادآور شد: بعد از انجام مطالعات دینامیکی ۱۰ رشته اولویت دار در استان تعیین و با همکاری بانک‌های عامل و تیم مدیریتی این تسهیلات برای نخستین بار به صورت ۱۰۰ درصد جذب شد.

وی با اشاره به اینکه از مهمترین اهداف پرداخت این تسهیلات جلوگیری از مهاجرت مناطق روستایی بوده است، افزود: تمام اطلاعات طرح‌های پرداختی با ذکر آدرس، مبلغ پرداختی و عنوان طرح و فعالیت در پرتال اداره کل تعاون در دسترس عموم قرار گرفته و می‌توانند به عنوان ناظر طرح‌ها تخلفات را گزارش دهند تا در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف طرح و تسهیلات اقدام شود.

صلواتی با اشاره به اینکه تاکنون پنج هزار و ۶۰۵ طرح با ۱۰ هزار و ۳۶۰ فرصت شغلی برای دریافت تسهیلات به چهار بانک عامل معرفی شده‌اند، تاکید کرد: برای این تعداد طرح پنج هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پرداخت تسهیلات به سه هزار و ۷۷۸ طرح در بانک ها مصوب شده است، گفت: برای این میزان طرح، ۳ هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که به مرور از سوی بانک‌های عامل در حال پرداخت به متقاضیان است.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است که از این تعداد ۷۰.۸ درصد در مناطق شهری و ۲۹.۲ درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۵ روستای دارای سکنه است که ۴۷۷ هزار نفر در این روستاها ساکن هستند.
روستاهای استان کردستان دارای ۱۳۴ هزار خانوار است و ترکیب ۴۷۷ هزار نفری جمعیت آن شامل ۲۴۰ هزار نفر مرد و ۲۳۰ هزار نفر زن است و متوسط رشد سالانه جمعیت آن در مقایسه سرشماری های سال ۹۰ و ۹۵ منفی یک دهم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.