محمد رحیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال تولید عسل در شهرستان سروآباد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر افزایش داشت که براساس آمارگیری این میزان عسل از ۱۱ هزار و ۴۳۴ کلنی زنبور شامل یک هزار و ۴۶۸ کلنی مدرن و ۹۶۹ کلنی بومی برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد یادآور شد: در مجموع امسال از کلنی های مدرن زنبور عسل شهرستان ۹۶ هزار کیلوگرم و از کلنی های بومی و سنتی نیز چهار هزار کیلو عسل برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

وی اضافه کرد: تعداد ۶۱۶ نفر بهره بردار در شهرستان سروآباد مشغول کار زنبورداری، تولید عسل و سایر محصولات اصلی مرتبط با زنبور عسل نظیر ژل رویال هستند.

رحیمی افزود: این شهرستان به لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب، کوهستانی،  بارندگی های خوب، مراتع مناسب، باغات و کشت محصولات زراعی و همچنین امکان کوچ شلاق و ییلاق زنبورداران در بیشتر ایام سال و از همه مهمتر بالا بودن کیفیت عسل تولیدی زمینه مناسبی برای توسعه زنبورداری و تولید عسل در استان کردستان دارد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.