سردار محمدحسین رجبی روز یکشنبه در اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان کردستان اظهار داشت: دشمنان به کردستان طمع کرده و فکر تجزیه طلبی داشتند اما با مقاومت مردم و هوشیاری آنها ناکام ماندند.

وی با اشاره به اینکه مزدوران بهترین دانش‌آموزان ما را به شهادت رسانده و از ما گرفتند، افزود: وجود ۴۱۵ شهید دانش‌آموز در کردستان نشان دهنده ایمان و بصیرت بالای آنها در دفاع از نظام و میهن اسلامی است.

سردار رجبی اضافه کرد:‌ دانش‌آموزان بیجاری در زمان جنگ به دلیل سن کم از کردستان امکان اعزام پیدا نکردند اما از طریق یزد به جبهه‌ها رفتند که این دانش‌آموزان باید الگوی دانش‌آموزان امروزی باشند.

وی با بیان اینکه شهدا انسان‌هایی تاریخ ساز و وارسته بودند که خدا را دیده و قیام کردند و امنیت مستقر و پایدار کنونی را مدیون این شهدا هستیم، یادآور شد: شهدا برای اقتدار، ‌ قدرت بازدارندگی و پیشرفت و توسعه کشور جان خود را فدا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در این آیین گفت: عدالت‌جویی و کمک به مظلوم از شعارهای انقلاب اسلامی است و ایران اسلامی قدرتمند است اما برخلاف قدرت‌های دیگر این توان خود را برای حمایت از مظلوم به کار می‌گیرد.

رشید قربانی با اشاره به برگزاری حداقل هر دو سال یک انتخابات در کشور اضافه کرد: انقلاب اسلامی بستر مشارکت را فراهم کرد و مردم به دست خود مسئولان را انتخاب می‌کنند.

وی با تاکید بر پیگیری توصیه‌های رهبر معظم انقلاب که در قالب بیانیه گام دوم انقلاب ارائه شده است، افزود: حمایت علم و توسعه علمی و فنی ضروری است البته قدرت معنویت و بصیرت دینی و سیاسی جوانان نیز همگام با پیشرفت‌های علمی باید ارتقا پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت:‌ ادامه راه شهدا و تفکرات آنها بهترین شیوه قدردانی از این عزیزان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.