به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محمد باقر محمدی در نشست مشورتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان کردستان توانسته جزو اولین و آخرین استانی باشد که مجوز کمک به مردم شمال سوریه را از طرف مرکز جمعیت هلال احمر کل بگیرد و امیدواریم مردم چه در استان کردستان و یا در استان های دیگر و همچنین خارج از کشور، در این امر ما را یاری کنند.

وی افزود: هموطنان عزیز در داخل و یا خارج از کشور می توانند از طریق سامانه *۱۱۲*۸۷# که کد اختصاصی کمک به کردهای شمال سوریه می باشد، کمک های خود را پرداخت کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: شروع طرح جمع آوری کمک به مردم شمال سوریه از تاریخ پنجم آبان ماه جاری شروع و به مدت یک هفته انجام خواهد شد و در صورت استقبال، احتمال تمدید طرح امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۲۵ پایگاه فعال در استان کردستان در حال جمع آوری کمک های مردمی مستقر است بیان کرد: در تمامی شهرستان ها پایگاه های فعال مستقر هستند و خوشبختانه در طول این چند روز مبلغی بالغ بر ۶۶۰ میلیون ریال کمک های نقدی صورت گرفته است و امیدواریم که در طول چند روز پایانی هم کمک های بیشتری صورت بگیرد تا بتوانیم مایحتاج مردم شمال سوریه را تهیه و جمع آوری کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با اشاره به اینکه مردم هیچ گونه نگرانی نسبت به تحویل کمک ها به مردم شمال سوریه نداشته باشند تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان کردستان مسئول تحویل دادن کمک ها به دست مردم سوریه می باشد، کاروان های کمک های مردمی را با یک نفر معتمد استان کردستان و یک نفر از اصحاب رسانه و همچنین تیمی از پزشکان که داوطلب هستند تحویل اردوگاه های مردم در شمال سوریه خواهیم داد.

محمدی تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد و یا تشکل های مردمی تاکنون هیچ گونه کمک و همکاری را با جمعیت هلال احمر استان کردستان در راستای کمک به مردم شمال سوریه را اعلام نکرده اند و امیدواریم سمن ها هم به عنوان سازمان های خصوصی در راستای این طرح،  کمک ها و وظایف مدنی خود را بپذیرند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1284337
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.