علی خاکی صدیق روز چهارشنبه در ششمین کنفرانس بین‌المللی کنترل ابزار دقیق و اتوماسیون با بیان اینکه این کنفرانس کاملاً تخصصی بوده که در حوزه مهندسی کنترل برگزار شده است اظهار داشت: مهندسی کنترل از زمینه‌های مهندسی است که به شدت در حال تغییر و تحول مثبت بوده و  تمام علوم و فناوری در این یک دهه اخیر به صورت بسیار پر شتابی دارد تغییر می‌کند.

وی تاکید کرد: برای اینکه دانشگاه‌های کشور و محققین و پژوهشگرانی که در این زمینه دارند کار می‌کنند از آخرین دستاوردها، روندها و موضوعات آینده حوزه کاری اطلاع پیدا کنند، شرکت در این کنفرانس ها و برگزاری آن اهمیت خیلی خاص پیدا می‌کند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد:  تحولی که در علم و فناوری صورت می گیرد،موتور محرک مسائل صنعتی است و افرادی که در دانشگاه‌ها هستند باید از این موضوعات اطلاع داشته باشند که بعدها بتوانند مسائل صنعت را حل کنند.

خاکی صدیق اضافه کرد: هدف از دوره های مهندسی، کنفرانس های مهندسی، تحصیلات مهندسی و پژوهش در حوزه مهندسی آی تی، حل مسئله صنعت و حل مسئله کشور است.

وی تاکید کرد: در سال های گذشته شاهد گسترش بی رویه تاسیس در نظام آموزش عالی بوده ایم و امروز آموزش عالی کشور می‌خواهد برای دوره‌هایی که مهارت افزایی در یک صنعت خاص دارند، تاکید کند.

او با اشاره به همکاری با دانشگاه های آلمان بیان کرد: دانشگاه های آلمان در زمینه ورود دیجیتال به آموزش عالی ایده های خوبی داشته اند که می تواند به مهارت افزایی در دانشگاهها کمک کند.

وی همچنین با اشاره به افزایش بهره وری از روش های نوین آموزش گفت: وزارت علوم در نظر دارد که ۳۰درصد برنامه های خود را به مهارت آزمایی اختصاص دهد.

ششمین کنفرانس بین المللی کنترل ابزار دقیق و اتوماسیون، امروز و فردا در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.