حجت الاسلام محمد کاروند روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: این فرصت‌های سرمایه‌گذاری شامل زمین‌های وقفی با کاربری‌های مختلف است که با اطلاعات کامل در استان شناسایی برای این منظور شده است.

وی با بیان اینکه شفاف سازی در بحث سرمایه‌گذاری بسیار مهم است، افزود: سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف داشته باشند می‌توانند برای ارائه طرح خود و اطلاع از وضعیت این زمین‌ها به اداره کل اوقاف مراجعه کنند ضمن اینکه در نمایشگاه دهه وقف استان نیز ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه کردستان در ادامه یادآور شد: بیشترین نیات موقوفات استان وقف بر مساجد است و بی شک اگر حق و حقوق موقوفات مساجد بدرستی پرداخت شود برای رفع مشکلات مساجد به هیچ کمک دیگری نیاز نخواهیم داشت.

وی با تاکید برتوجه به مشکلات هیات امنای مساجد و نظارت بر هزینه‌های مساجد، اضافه کرد: در بحث هزینه کرد درآمد موقوفات باید بر اساس نیت واقف عمل کرد و درآمد حاصل از یک موقوفه را در مسجد دیگری هزینه کرد.

بیش از یک هزار سبد کالایی در مناطق حاشیه توزیع شد

حجت الاسلام کاروند اظهار داشت: در سه ماه گذشته بیش از یک هزار سبد کالایی و غذایی از محل موقوفات استان بین نیازمندان مناطق حاشیه استان توزیع شده ضمن اینکه در این مدت بیش از ۵۰۰ بسته تحصیلی نیز به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری پنج نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان از محل موقوفات آزاد شدند، گفت: از محل موقوفات استان ۳۰۰ میلیون ریال برای آزادی این تعداد زندانی هزینه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: مرحله دوم آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد از محل درآمد موقوفات در ماه ربیع اجرا می شود و امید می‌رود بتوانیم زندانیان بیشتری را در این مرحله آزاد کنیم.

استان کردستان دارای ۲ هزار و ۱۹۶۵ موقوفه با ۱۵ هزار و ۱۹۸ رقبه متصرفی، سه هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.

از چهارم تا سیزدهم آبان با عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.