آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز سه شنبه در همایش شجره طیبه سادات استان کردستان با موضوع «اهل بیت محور وحدت»  در دهگلان اظهار داشت: حرکت اربعین طوفانی است که خانه ظالمان را ویران می کند ضمن اینکه شیطنت های اخیر دشمنان دین در عراق نیز راه به جایی نبرده و با راهپیمایی پرشور اربعین این توطئه نیز خنثی خواهد شد.

وی اضافه کرد: اهل بیت(ع) منشا حفظ وحدت در جهان اسلام هستند و مسلمانان با هر مذهب و عقیده ای باید از این ظرفیت برای حفط انسجام و همبستگی در جامعه اسلامی بهره برداری کنند.

آیت الله حسینی شاهرودی در ادامه احترام به سادات را وظیفه هر انسان مسلمانی دانست و افزود: براساس روایات مختلف، پیامبر(ص) کسانی را که به فرزندان و اهل بیتش احترام می گذارند را مورد محبت قرار داده و قدردان احترام آنان است.

وی با بیان اینکه دین اسلام توسط سادات تقویت و گسترش می‌یابد، یادآور شد: کسانی که به سادات و خاندان پیامبر(ص) احترام نگذارند مانند آن است که در حق نبی مکرم اسلام(ص) و فرستاده خداوند متعال جفا کرده‌اند و این حرکت نوعی نفاق و گناه بزرگ محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مودت و عشق به اهل بیت باید بروز و ظهور پیدا کند ضمن اینکه در مقوله تشریعی نیز باید به سادات خمس پرداخت کرد تا از لحاظ مالی دچار مشکل نباشند چرا که خاندان پیامبر (ص) در صورت داشتن توان مالی، بسیار بخشنده هستند.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بدست سید و فرزند فاطمه زهرا (س) و حمایت مردم به پیروزی رسید، یادآور شد: سادات نسلی هستند که همواره خیر و برکت برای بشریت دارند و این مهم را بعد از انقلاب در کشورمان به وضوح مشاهده کردیم.

در پایان این همایش چهار نفر از فعالان حوزه تقریب مذاهب اسلامی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شدند.

براساس آخرین تقسیمات سیاسی، استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هرار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۵۴ روستای دارای سکنه و ۲۰۵ روستای خالی از سکنه است.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.