به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا با بیان اینکه اراده خاصی برای رفع مشکلات حوزه تسهیلات در بانک ها به تولید کنندگان وجود ندارد، اظهار داشت: مجموعه گزارش هایی که از عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات ارائه می شود راضی کننده نیست و این روند باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه مجموع معوقات بانکی استان در قیاس با دیگر استانهای کشور رقم اندکی است، ادامه داد: مدیران بانک ها نباید بترسند و با پرداخت تسهیلات طرح‌های معرفی شده ۱۰ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات را پوشش دهند.

مرادنیا میزان اعتبار مورد نیاز طرح‌های معرفی شده و منتظر دریافت تسهیلات را ۱۴٨ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این تسهیلات یارانه دار است و اگر نتوان این میزان تسهیلات با سود اندک را جذب کرد در تسهیلات با سود ۱٨ درصد دچار مشکل خواهیم شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: بانک ها باید مشکل تولید کنندگان را درک کنند و به خاطر یک چک برگشتی پرداخت تسهیلات را به تعویق نیندازند.

وی افزود: در همه استان‌ها تولید کنندگان مشکل دارند اما آنان را بخاطر مسائل کوچک از صحنه حذف نمی کنند و در قبال آنان مساعدت های لازم صورت می گیرد.

مرادنیا به مدیران بانک ها توصیه کرد به برخورد و کار زیر مجموعه های خود توجه داشته باشند چرا که بخش زیادی از عدم انجام کارها و اعمال سخت مقررات در زیر مجموعه ها صورت می گیرد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1268415
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.