گلاویژ فتاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال نیز تاکنون مجوز و اعتبارنامه برای هشت سازمان مردم نهاد صادر شده و در مجموع در حال حاضر ۴۵ سمن فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: این سمن‌ها اغلب در حوزه های علمی، ورزشی، هنری و ادبی، عدالت و رفاه اجتماعی، اعتقادی و مذهبی، بهداشت و سلامت، ارتباطات و میراث فرهنگی فعال هستند.

فتاحی بر تلاش برای اعتبار بخشی به سمن‌ها و حمایت از آنها تاکید کرد و افزود: واگذاری مسئولیت بخشی از وظایف دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد ساماندهی به سمن‌ها و تمرین برای کار در محیط رسمی از جمله این حمایت‌ها است. 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان در ادامه از فعالیت ۶ مرکز مشاوره ازدواج جوانان در استان خبر داد و یادآور شد: این مراکز در مناسبت‌های خاص مانند هفته ازدواج و هفته جوان به صورت رایگان به جوانان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند. 

سازمان مردم نهاد تشکلی است که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر دولتی به صورت داوطلبانه، غیرانتفاعی و غیرسیاسی (عدم وابستگی به تشکل های سیاسی و احزاب) تشکیل می‌شود که عضو پذیر نیز هستند. 

براساس آخرین آمار، استان کردستان دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است که بیش از ۴۶۵ هزار نفر آن را جوانان تشکیل می‌دهند.

۷۳۵۵ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.