مصطفی فرامرزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این راستا ۱۷ دستگاه تله کاردیوگرام با صرف بیش از سه میلیارد ریال خریداری شده و در آمبولانس ها نصب شد.

وی افزود: دستگاه تله کاردیوگرام برای مانیتورینگ قلبی از راه دور کاربرد دارد و دارای قابلیت های زیادی از جمله اندازه گیری فشار خون، گرفتن نوار قلب و ضربان قلب است.

مدیراورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: با استفاده از این سیستم می توان به صورت آنلاین اطلاعات نوار قلب بیمار را به پزشک متخصص قلب ارسال و در همان لحظه پزشک دستور درمانی و مشاوره مورد نیاز را به تکنسین حاضر بر بالین بیمار ارائه دهد.

وی اضافه کرد: با نصب این دستگاه ها علاوه بر اینکه ارائه خدمات درمانی در زمان کوتاه تری انجام خواهد شد، شانس حفظ جان بیماران و مصدومان نیز افزایش پیدا می‌کند.

فرامرزی با اشاره به اینکه این دستگاه  بیشتر برای تسریع در تشخیص سکته قلبی بیماران و اقدامات درمانی به موقع استفاده می‌شود، گفت: تلاش می‌شود در آینده نزدیک در تمام آمبولانس های اورژانس شهرستان های استان بکارگیری شود.

اورژانس ۱۱۵ کردستان دارای ۵۸ پایگاه شهری و جاده ای، ۲ پایگاه موتورلانس، یک پایگاه اورژانس هوایی و یک اتوبوس آمبولانس است.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.