به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین فیروزی اظهار داشت: اگرچه در تحلیل های آماری و اقتصادی، چک برگشتی می تواند مبنایی برای تصمیم گیری ها باشد اما به تنهایی نمی تواند به عنوان مبنایی برای بررسی وضعیت اقتصادی استان ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: در تیرماه ۹۸ تنها ۵ دهم درصد از کل مبلغ چک های مبادله ای کشور در کردستان ثبت شده و این در حالیست که استان های تهران با 52/2%  اصفهان با 7/3% و خراسان رضوی با 6% به ترتیب در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.

فیروزی افزود: در تیرماه ۹۸ در کل کشور بالغ بر ۷۱۷ هزار فقره چک به ارزش ۱۱۲ هزار میلیارد ریال، برگشت داده شده که از این میزان، تعداد ۵هزار و ۸۰۰ فقره به مبلغ ۷۸۲ میلیارد ریال مربوط به کردستان بوده که از لحاظ تعداد ۸ دهم درصد و از لحاظ مبلغ ۷ دهم درصد را شامل می شود.

معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: استان کردستان تنها با ۷ دهم درصد از کل مبلغ چک های برگشتی در رتبه ۲۰ کشور قرار دارد که در این زمینه سهم تهران ۵۰ درصد، اصفهان ۸/۶ درصد، خراسان رضوی ۶/۱ درصد، آذربایجان شرقی ۴درصد و سهم سایر استانها ۳۱/۴درصد بوده است.

وی در پایان اضافه کرد: بزرگنمایی مقوله چک های برگشتی و اعلام اینکه کردستان بیشترین چک برگشتی را داشته است، جز ایجاد یأس و ناامیدی در مردم و کارگزاران و همچنین جلوگیری از ورود سرمایه گذاران و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی که لازمه ارتقاء شاخص های توسعه اقتصادی استان است، و به تبع آن تشدید رکود در شرایط ویژه اقتصادی کشور، ثمر دیگری برای استان نخواهد داشت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1242045
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.