رئیس قوه قضائیه تبدیل وضعیت کارکنان دستگاه قضا در صورت وجود صلاحیت و گذر از امتحانات را بلامانع توصیف کرد و کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات دستگاه قضا عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در دیدار با کارکنان دستگاه قضای استان کردستان با اشاره به اینکه محرومیت به صورت نسبی تشخیص داده می‌شود، اظهار کرد: استان کردستان نیز از این امر مستثنی نیست و پراکندگی محرومیت در شهرهای آن نسبی است.

وی تبدیل وضعیت کارکنان دستگاه قضا را در صورت گذر از امتحانات و داشتن توانایی در زمینه حقوقی را بلامانع دانست.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اصلاح نظام شاخص‌های اداری کارکنان دستگاه قضا، احتساب این نظام را تنها بر اساس کمیت نادرست دانست و بر اصلاح آن تاکید کرد.

وی با موافقت فعالیت تعاونی‌های مسکن و امکانات رفاهی کارکنان دستگاه قضا، تخصیص بودجه بر اساس اولویت‌های این قوه را ضروری عنوان کرد.

رئیسی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در دستگاه قضا بر تعیین تکلیف ۶ هزار نفری که در سال ۹۶ آزمون استخدامی این دستگاه شرکت کرده‌اند تاکید کرد.

وی دلیل عدم جذب این تعداد از متقاضیان استخدام در قوه‌ی قضائیه را ناشی از نبود اعتبارات عنوان و از شروع جذب ۶ هزار نفری که در آزمون استخدامی دستگاه قضا قبول شده‌اند بر اساس تعداد افرادی که در این قوه بازنشسته می‌شوند خبر داد.

رئیس قوه قضائیه وظیفه کارکنان این دستگاه را سنگین توصیف کرد و بر انجام حرکت‌های جهادی برای دور نگه‌داشتن دست اشرار و ضدانقلاب از خاک کردستان تاکید کرد.

وی انجام حرکت‌های جهادی را ملزم به ایجاد تحول در دستگاه قضا دانست و دادرسی عادلانه را ثمره خون شهدایی که در راه حراست از این مرز و بوم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند عنوان کرد.

رئیسی تسریع در دادرسی پرونده‌های قضایی را مشروط به همکاری تمام کارکنان دستگاه قضا با یکدیگر و همکاری سایر ارگان‌ها با این دستگاه اعلام کرد.

وی اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت زندانی‌ها و ساختن شخصیت آن‌ها در طول دوره حبس از دیگر وظایف ماست که اگر به نحو احسن انجام شود از مراجعه چندباره فرد به دادسراها جلوگیری می‌شود.

رئیس قوه قضائیه اجرای طرح کاداستر را یکی از کارهای خوب در جهت کاهش تعداد پرونده‌های شکایت حوزه زمین خواری، کوه خواری و تجاوز به حریم رودخانه و اراضی ملی دانست.

وی با تاکید دوباره بر تلاش جهادی کارکنان دستگاه قضا، برخورد دستگاه قضا و نیروهای امنیتی در جهت حفظ امنیت جامعه با متخلفان ضروری اعلام کرد.

رئیسی با اشاره به نص صریح قرآن بر صلح و سازش در امور، بر تقویت شوراهای حل اختلاف با دادن صلاحیت قانونی و تعیین وضعیت کارکنان این شورا تاکید کرد و از ابلاغ بخشنامه‌ای برای ارجاع آن دسته از شکایات که با رضایت شاکی شخصی حل می‌شود به شورای حل اختلاف خبر داد.

وی بر رفتار توام با مهربانی و دید تدبیرگرایانه در دادرسی پرونده‌های ارباب رجوع تاکید کرد و صدور حکم باصلابت از موضع قانون را مهم توصیف کرد.

وی در پایان از قضات دادسرا خواست درصورت امکان و نبود تعارض با قانون از صدور حکم زندان برای متهم‌هایی که نیاز به زندانی شدن ندارند اجتناب کنند.

محمدرضا مترقب، رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه به ازای هر ١۰۰ هزار نفر ۲/١۲ قاضی در استان وجود دارد، کردستان را بیست و چهارمین استان کشور در این خصوص اعلام کرد.

وی میانگین سنی قضات استان را ۶۳/۳۶ سال اعلام و کردستان را آخرین استان کشور از نظر رده‌بندی سابقه قضایی قضات عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ۹/۷١ درصد قضات استان را غیر بومی و ۸۶ درصد آن‌ها را اهل تشیع اعلام کرد.

وی در پایان از ضرورت جذب قضات بومی در استان کردستان، فعال کردن تعاونی مسکن قوه قضائیه و تخصیص ۲ میلیارد تومان تسهیلات برای کارکنان این دستگاه گفت.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.