رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان گفت: طرح‌های تحقیقاتی و الکترونیکی کردستان مورد حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، محمد دره وزمی، روز شنبه(5 مرداد) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از طرح‌های تحقیقاتی و الکترونیکی و استارت‌آپ‌های استان حمایت می‌کند.

وی افزود: شرکت‌ها، نخبگان و صاحبان ایده می توانند از طریق مراجعه به سازمان صنعت معدن و تجارت، و یا ثبت درخواست در سامانه، مطالبه خود را مطرح کنند و ما کار آنها را پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان با اشاره به وجود 23 واحد دانش بنیان در کردستان، عنوان کرد: ۱۰ واحد دانش بنیان صنعتی و تولیدی و پنج واحد دانش بنیان در حوزه خدمات فنی و مهندسی در کردستان مشغول به فعالیت هستند و 12 واحد را هم در دست بررسی داریم.

وی ادامه داد: سال ۹۵ فقط دو واحد در کردستان وجود داشت اما از دو سال گذشته ۳۳ واحد استان مجوز تحقیق و توسعه را دریافت کرده‌ که از این میزان، ۱۰ واحد نیز پروانه تحقیق و توسعه را دریافت کرده‌اند.

دره وزمی گفت: واحد تحقیق و توسعه برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر است که در این راستا تمامی بخش های هر واحد را نیز رصد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استعدادهای بسیار خوبی را در کردستان داریم که ایده‌های آنها به حمایت نیاز دارد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان یادآور شد: در کردستان به ارزش تحقیق و توسعه پی برده‌ایم و جلسات مختلفی را در این راستا برگزار کرده ایم. اکنون واحدهای تولیدی استان خودشان به ما مراجعه می کنند تا واحد تحقیق و توسعه داشته باشند.

 



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.