به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در جریان بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم شهرستان کامیاران، اظهار داشت: از ۱۱ تیر ماه خرید تضمینی گندم در استان کردستان آغاز شده است و صد در صد بهای گندم کشاورزان ۱۰ روز بعد از تحویل طبق برنامه ریزی که در سطح ملی اجرا شده است به حسابشان واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال تا اکنون ۷۰ هزار تن خرید تضمینی گندم در استان داشته ایم گفت: این رقم در مقایسه با سال گذشته که تا این تاریخ ۵۵ هزار تن بوده رشد خوبی را نشان می دهد که نشان از استقبال خوب کشاورزان برای تحویل گندم در استان بوده است.

جعفری با بیان اینکه ۵۷۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیمی در استان وجود دارد بیان کرد: با توجه به پیش بینی های موجود بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم در استان تولید خواهد شد و امیدواریم همانند سال گذشته دارای رتبه کشوری در تولید گندم باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: ۹۳ مرکز، کار خرید تضمینی گندم را در استان انجام می دهند که ۲۰ مرکز خرید آن، سیلو های بخش خصوصی و دولتی بوده و ۷۳ مرکز خرید هم شبکه های تعاون روستایی می باشند.

وی با بیان اینکه قیمت تضمینی خرید گندم در سال جاری  ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ تومان است افزود: میانگین قیمت خرید تضمینی گندم در استان کردستان، تا اکنون ۱۷۲۰ تومان بوده است که این نشان از کیفیت بالای گندم تولیدی امسال در استان کردستان دارد.

جعفری گفت: در راستای جبران هزینه های حمل و نقل گندم از مزرعه تا مراکز خرید گندم، دولت به ازای حمل هر تن گندم به سیلوی دولتی ۲۰ هزار تومان و سیلوهای بخش خصوصی ۱۰ هزار تومان مازاد بر قیمت خرید تضمینی پرداخت می کند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان با اشاره به خرید تضمینی کلزا اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲۷۰۰ تن گندم خرید تضمینی شده است که با توجه به ۳۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزا در کردستان پیش بینی می کنیم  بیش از ۹ هزار تن کلزا در استان تولید شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1211180
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.