به گزارش ایرنا، شهر سه هزار و 200 نفری اورامان از شهرهای تابعه شهرستان سروآباد است که از مهر ماه سال جاری شهردار ندارد و این روزها در انتظار تعیین تکلیف شهردار است تا پس از حدود 6 ماه مدیریت شهر را به صورت منسجم تری بدست گیرد.
مهرماه سال جاری همزمان با استعفای فرزاد اخترکاوان شهردار اورامان به عنوان شهردار سروآباد انتخاب شد و سکان شهرداری اورامان در غیاب او به سرپرست سپرده شد و شورای اسلامی شهر نیز بر حسب وظیفه گزینه ایی را با چهار رای موافق و یک رای مخالف به فرمانداری سروآباد معرفی کردند.
پس از مدتی استانداری کردستان به علت کافی نبودن سابقه مدیریت و بیمه این فرد صلاحیت اش را برای سمت شهرداری رد کرد و شورای اسلامی با اتمام مهلت قانونی اقدام به تغییر سرپرست کرد.
شورا سپس بررسی نامزدهای دیگر شهرداری را آغاز کرد و مجددا هفته قبل با چهار رای موافق و عدم حضور یک عضو، گزینه نهایی خود را برای سیر مراحل قانونی به فرمانداری سروآباد معرفی کردند و اکنون بررسی صلاحیت او روند قانونی را طی می کند.
بخشدار اورامان از توابع شهرستان سروآباد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر پس از استعفای شهردار سابق در دو نوبت اقدام به رای گیری برای انتخاب شهردار کرده است، افزود: گزینه اول چند ماه قبل از سوی استانداری کردستان رد شد و در نهایت اعضا با توجه به بررسی های خود در خصوص گزینه بعدی به تفاهم رسیدند.
صباح محمدی با اشاره به اینکه گزینه دوم نیز پس از اتمام رای گیری به فرمانداری معرفی و روند بررسی صلاحیت را طی می کند، گفت: از مهر ماه سال جاری مدیریت این شهرداری در 2 تایم سه ماهه به سرپرستی 2 نفر از کارکنان شهرداری سپرده شده است.

** 2 تن از اعضای شورای اسلامی شهر استعفا داده اند
عضو شورای اسلامی شهر اورامان که خود گزینه اول برای تصدی شهرداری این شهر بود و از سوی استانداری رد صلاحیت شد در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: شورای اسلامی شهر در بررسی های خود بر روی گزینه ای غیر بومی به توافق رسید که این مساله موجب ایجاد برخی نارضایتی ها در شهر شد.
فرزاد کوهی با اشاره به اینکه اینکه روند کُند انتخاب شهردار در حدود 6 ماه دیگر علت نارضایتی مردم است، اظهار داشت: خودم به همراه حسین شریفیان دیگر عضو شورای اسلامی به همین دلیل استعفای مان را تقدیم رئیس شورا کرده ایم.
وی در خصوص رد صلاحیت خود از سوی استانداری نیز گفت: علت این رد، ناکافی بودن سوابق شغلی اینجانب بود.
کوهی یادآور شد: در این مدت که شهرداری با سرپرست اداره می شود به علت کوتاه بودن مدت ماموریت برخی از اقدامات از سوی سرپرستان جدی گرفته نشده و فعالیت های عمرانی شهرداری را به تعطیلی کشانده است.

** جلوگیری از اعمال نفوذ در مدیریت شهرداری دلیل انتخاب فرد غیر ساکن در شهر است
رئیس شورای اسلامی شهر اورامان نیز با اشاره به اینکه این شورا انتخاب اصلح ترین فرد را یک حق قانونی برای خود می داند، اظهار داشت: جلوگیری از اعمال نفوذ در مدیریت شهری برای اعمال کامل قوانین و اصطلاحا عدم پارتی بازی و داشتن سوابق از دلایل انتخاب فردی غیر بومی به عنوان شهردار است.
عباس مرادی اظهار داشت: شورای اسلامی شهر پس از رد صلاحیت گزینه قبلی به علت سوابق شغلی، برنامه های کاری و سوابق 15 نفر دیگر را بررسی و بر روی یک گزینه به توافق رسید که در روز رای گیری با حضور چهار عضو حاضر از پنج عضو، این فرد با چهار رای موافق به عنوان گزینه شهرداری اورامان انتخاب شده است.
وی اضافه کرد: تمام این مراحل طبق اختیارات شورا و در مهلت های قانونی انجام شده و در صورتی که این فرد نیز به هر دلیلی از سوی استانداری کردستان رد صلاحیت شود شورا فرد دیگری را پس از انجام بررسی ها انتخاب می کند.
مرادی در خصوص اعمال نفوذ برخی افراد در شورای اسلامی این شهر گفت: این شورا با تکیه بر اعتماد مردم و پشتوانه رای آنان در تمام مراحل استقلال خود را حفظ کرده و اجازه دخالت به هیچ نهاد، ارگان و دستگاهی نداده است.
وی در ارتباط با استعفای 2 تن از اعضای شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: آقای کوهی پس از رد صلاحیت خود (گزینه شهرداری) استعفا داده بود که مورد پذیرش واقع نشد ولی چند روز پیش نیز به همراه آقای شریفیان بدلیل آنچه که قادر به ادامه حضور در شورا در شرایط فعلی نیستند با هم استعفا داده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر اورامان افزود: استعفای این دو عضو باید در شورا بررسی و در خصوص آن اعضا تصمیم گیری کنند.
وی با اشاره به اینکه کارکنان شهرداری سروآباد اکنون هفت ماه است حقوق دریافت نکرده اند، یادآور شد: حفظ وحدت رویه در بین اعضا و انتخاب فردی اصلح، باعث انسجام در مدیریت شهری می شود که نتیجه آن تلاش برای رفاه کارکنان و مردم است.
شهر اورامان با سه هزار و 200 نفر جمعیت و شهداری این شهر 15 نفر پرسنل دارد و در 75 کیلومتری مرکز شهرستان سروآباد واقع شده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.