دانش زندی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تردد در محدوده گردنه توت سرخان و کانی کن در این مسیرها نیاز به زنجیر چرخ دارد ضمن اینکه در راه های روستایی هم کندی تردد و لغزندگی جاده گزارش شده است.
وی اضافه کرد: امروز به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان، راهداران بیش از یک هزار کیلومتر از راه های اصلی و روستایی را برف روبی کردند.
وی افزود: 475 راهدار بخش دولتی در قالب 40 اکیپ و 48 گشت با 323 دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح زمستانی در جاده های کردستان حضور دارند.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: در اغلب گردنه های استان هم به دلیل وجود مه غلیظ، دید افقی به 20 تا 50 متر رسیده است.
زندی با بیان اینکه تمام مسیرهای استان باز و تردد در آنها برقرار است، اضافه کرد: کسانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را دارند، حتما تجهیزات زمستانی شامل پتو، غذا و زنجیرچرخ را همراه داشته و از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو مطمئن باشند.
وی تاکید کرد: شماره تماس 141 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و اعلام آخرین وضعیت راه های کردستان هستند اما توصیه می شود مردم از سفرهای غیرضروری به ویژه در طول شب خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای یک هزار و 890 کیلومتر راه بین شهری، 6 هزار و 190 کیلومتر راه روستایی، 38 گردنه بین شهری ،66 گردنه روستایی و 25 راهدارخانه است.
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.