رئیس دانشگاه کردستان هوشمند سازی شبکه‌های انرژی را در ارتقای محیط زیست موثر عنوان کرد و گفت: این اتصال موجب محقق و گشودن افق‌های جدید و قابلیت‌های جدید به سیستم‌های سنتی پیشین شده است.

به گزارش ایلنا، فردین اخلاقیان در کنفرانس شبکه‌های هوشمند انرژی که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: شبکه‌های هوشمند طبق باور عمومی به سیستم‌های الکترونیکی اطلاق می‌شود که برای توسعه نیاز به هوشمندتر شدن دارد.

وی اظهار داشت: از پیش نیازهای توسعه شبکه‌های انرژی تولید و جمع آوری داده است که در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و باعث ایجاد اتصال سیستم سنتی آنالوگ به دیجیتال شده است.

اخلاقیان تصریح کرد: ایجاد این اتصال موجب محقق و گشودن افق‌های جدید و قابلیت‌های جدید به سیستم‌های سنتی پیشین شده است.

رئیس دانشگاه کردستان خاطر نشان کرد: باهوشمندسازی شبکه‌های انرژی، امید به ارتقای محیط زیست بیشتر شده و امیدواریم پژوهشگران و  محققان این مهم را بیش از پیش  مورد توجه قرار دهند.

اخلاقیان در ادامه سخنان خود به معرفی دانشگاه پرداخت و گفت:  دانشگاه  کردستان بیش از ۵۰ سال سابقه دارد که کار خود را به طور رسمی و به صورت علمی در ۲۵ سال گذشته آغاز کرده و در حال حاضر ۱۱ هزار نفر دانشجو  و ۳۸۰ نفر عضو  هیات علمی در  ۱۱۰ رشته در مقطع کارشناسی و ۳۰ رشته در مقطع دکترا و ۶۰ رشته ارشد دارد.

وی دانشگاه کردستان را دانشگاهی عنوان کرد که همواره در حال توسعه و پیشرفت است و اکنون دانشگاه کردستان تنها دانشگاه دولتی کردستان است.

در ادامه معاون پژوهشی دانشگاه کردستان عنوان کرد: امروزه هوشمندسازی  شبکه‌های انرژی یک ضرورت است و باید در همه ابعاد آن از جمله نظارت کنترل وبهره برداری گام برداریم.

حسن بیورانی از  دریافت ۲۲۰ مقاله به  دبیرخانه این همایش خبرداد و گفت: از این تعداد ۱۶۰ مقاله پذیرش شده و طی دو روز برگزاری همایش, ۶ سخنرانی ۲ پنل تخصصی و ۸ کارگاه تخصصی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی طی دو روز در دانشگاه کردستان و با حضور اساتیدی از داخل و خارج کشور برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.