به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه جشنواره انار اورامان که در روستای سلین برگزار شد با اشاره به اینکه اورامان نماد اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به فرموده رهبری اقتصادی درون زا است.
وی اظهار داشت: مردم اورامان با توکل به خدا و همت بلند خود توانسته اند اقتصاد منطقه را تا حدود زیادی متحول کرده و توسعه دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: مردم با استفاده از توانمندی درونی در اورامان علیرغم خاک کم و قرار گرفتن در میان کوه ها و دره ها توانسته اند در تولید محصولات کشاورزی همچون انار و انجیر سرآمد در استان و حتی کشور باشند.
وی اضافه کرد: در این منطقه آب وجود دارد ولی باغات تشنه اند و قول می دهیم در جشنواره انار سال آینده شاهد افزایش میزان سهم آب بیشتر به باغات اورامان باشیم.
فیروزی یکی از دستور کارهای استاندار کردستان را دنبال کردن موضوع افزایش تخصیص آب اعلام کرد و گفت: صدور مجوز برای انجام کسب و کارهایی در اورامان از دیگر موارد مورد توجه مسئولان ارشد استان است.
معاون استاندار کردستان یادآور شد: امروز همه در این جشنواره گرد هم آمدیم که از فرهنگ کار و تلاش، باور و ایمان مردم این منطقه به امنیت و آسایش کشورمان تقدیر کنیم.
وی بر رعایت و اعمال الگوی کشت محصولات کشاورزی بر اساس مبانی علمی تاکید کرد و افزود: باید به گونه ای عمل کرد که محیط زیست حفظ شود و آسیبی نبیند.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره انار اورامان از روز چهارشنبه در روستای ناو دهستان شالیار منطقه اورامان از توابع شهرستان سروآباد به همت جهاد دانشگاهی کردستان و همکاری چند دستگاه اجرایی دیگر آغاز شد و شامگاه جمعه بعد از سه روز و با حضور گردشگران خارجی و داخلی با برگزاری مراسم اختتامیه در روستای سلین به کار خود پایان داد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.