به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه کاریکاتور با موضوع پایان داعش متشکل از آثار برتر هنرمندانی از ایران، مراکش، برزیل، اوکراین، اندونزی، چین، روسیه، اکواردور، سوریه، اردن، بلژیک، لهستان، ترکیه و آلمان است.
در آیین افتتاح این نمایشگاه که بمدت یک هفته دایر است، امام جمعه، فرماندار، فرماندهان انتظامی و نظامی بیجار و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.
در این نمایشگاه 32 اثر هنرمندان داخلی و 18 اثر برتر هنرمندان خارجی از میان حدود 2120 اثر از 870 هنرمند از 64 کشور که به حوزه هنری انقلاب اسلامی رسیده بود، انتخاب و به معرض نمایش و بازدید علاقه مندان و هنرمندان قرار گرفته است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی بیجار گفت: نمایشگاه تجسمی پایان داعش برگزیده ای از آثار برجسته هنرمندان داخلی و خارجی با موضوع داعش و مسایل منطقه است.
ناصر قربان پور با بیان اینکه در نمایشگاه تجسمی پایان داعش 50 اثر برتر کاریکاتور و گرافیک در معرض دید عموم قرار گرفته است، افزود: مردم هنر دوست بیجار گروس می‌توانند صبح‌ها از 9 صبح تا 14 و 17 تا 19 از نمایشگاه بازدید کنند.
وی تاکید کرد: کاریکاتوریست ها در آثار خود با استفاده از هنرهای اقرار، ناقض، تناجس، تضاد و غیره در قالب زبانی طنز آلود، به بیان مشکلات در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پرداخته اند.
رئیس حوزه هنری بیجار با بیان اینکه کاریکاتور یک هنر تصویری عمیق است، یادآور شد: کاریکاتوریست همانند یک سرباز، می تواند با هنر خود گلوله را به قلب هدف شلیک کند.
او همچنین از برگزاری بیش از هفت نمایشگاه بومی و استانی تا پایان سال جاری در این شهرستان خبر داد.
شهرستان بیجار با جمعیت 89 هزار نفری در 142 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و دارای هنرمندانی مشهور و نامی در سطح کشور است که در عرصه های مختلف هنری فعالیت دارند.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.