به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مختار کرمی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس تبلیغات اسلامی بیجار اظهار داشت: این سازمان در حوزه های مختلف حضوری موثر دارد اما در حوزه فضای مجازی نیاز به تلاش و ورود بهتر و بیشتری است.
وی اضافه کرد: وظیفه ذاتی تبلیغات اسلامی، نشر مفاهیم دین مبین اسلام برای اقشار در حوزه های مختلف از جمله فضای مجازی است.
حجت الاسلام کرمی تاثیر فضای مجازی بر زندگی مذهبی و اجتماعی مردم را مهم دانست و افزود: مبلغان علوم دینی، طلاب و فعالان حوزه رسانه باید از تهدید فضای مجازی، برای ایجاد فرصت، استفاده مناسب کنند.
وی شبه افکنی، تخریب و تکذیب ارزش های دینی توسط دشمنان اسلام را برنامه ایی چند ساله دانست و یادآور شد: برای مبارزه و اقدام علیه این میزان هجمه باید با تقویت باورهای دینی، افزایش سطح اطلاعات دینی و مذهبی مردم گام برداشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تاکید کرد: یکی از شعائر دینی و مذهب اسلامی، پیاده رویی عظیم اربعین حسینی است که از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.
وی گفت: روحانیون مستقر و اعزامی در ایام محرم و صفر باید در راستای افزایش اطلاع مردم از آثار و برکات پیاده رویی اربعین، جامعه را به انجام و حضور در این سفر معنویی تشویق کنند.
حجت الاسلام کرمی افزود: دشمنان اسلام و دین، برای کمرنگ کردن حرکت عظیم اربعین از همه ظرفیت ها و فشارهای اقتصادی استفاده می کنند و در این راه وظیفه سنگینی بر دوش مسئولان و متولیان امور برای خنثی کردن این تفند دشمن است.
وی با بیان اینکه پیاده رویی اربعین حسینی یک حرکت مردمی است و مسئولان در این خصوص وظیفه خدمت گذاری دارند، اظهار داشت: باید در راستای کاهش مسایل و مشکلات زائران اربعین تلاش بیشتری کرد.
حجت الاسلام کرمی تاکید کرد: حدود 10 درصد از خدمات و پذیرایی اربعین حسینی در داخل کشور عراق توسط ایرانی ها انجام می شود و مابقی آن توسط مردم و ملت عراق به صورت خود جوش صورت می گیرد.
وی با اشاره به بحث مهم گفتمان های دینی در تقویت باورها و اعتقادات جامعه بخصوص نسل جوان یادآور شد: نسل امروز جامعه نیازمند ارائه روش های جدید و تغییر نوع گفتمان های دینی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: 17 روحانی مستقر در شهرستان بیجار موظف هستند با تغییر گفتمان های دینی و استفاده از روش های نوین، در جذب جوانان و نوجوانان با آموزه های دینی و ارزش های اسلامی برنامه ریزی کنند.
بیش از 150 دانش آموز پسر و دختر در 2 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در شهر بیجار مشغول به تحصیل هستند.
در این آیین حجت الاسلام جلیل مختاری نیا پس از 13 سال مدیریت تبلیغات اسلامی بیجار جای خود را به حجت الاسلام حسن رهبر سپرد، از زحمات این مدیر ارزشمند و با سابقه با اهدا لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.
شهرستان بیجار با 89 هزار نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.