سرهنگ رمضان نادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به عدم ساماندهی سرویس های دانش آموزی و افزایش تعداد خودروها بویژه در مسیرهای منتهی به مدارس، تا 15 مهر ماه جاری شاهد ترافیک پر حجم در معابر شهری خواهیم بود.
وی افزود: والدین تا نیمه ماه مهر از سرویس مدارس استفاده نمی کنند و خود فرزندانشان را به مدارس می رسانند که این موجب افزایش حجم ترافیک بویژه در ساعات ابتدایی ( 7 تا 8 صبح) می شود.
سرهنگ نادری اضافه کرد: توصیه می کنیم خانواده های دانش آموزان حداقل از خودروهای شخصی استفاده نکنند و برای انتقال فرزندان خود از خودروهای عمومی همچون تاکسی و اتوبوس استفاده کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان از والدینی که با خودرو شخصی فرزندان خود را به مدارس می رسانند خواست از توقف دوبل در نزدیکی مدارس خودداری کنند تا موجب ترافیک و ایجاد مشکل در تردد دیگر خودروها نشود.
وی با بیان اینکه خیابان های اصلی منتهی به مدارس و مجتمع های مسکونی شهرهای مختلف استان بویژه سنندج در روزهای ابتدایی مهر ماه شاهد ترافیک پر حجم است، یادآور شد: معابری همچون سه راه شیخان، 15 شهریور و سه راه ادب در سنندج امروز شاهد ترافیک بالای صبحگاهی بودیم.
سرهنگ نادری تاکید کرد: مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی در مسیرهای پر تردد و با ترافیک زیاد اطراف مدارس شهر سنندج مستقر هستند و به روان شدن ترافیک و سهولت ترددها کمک می کنند.
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان هم به ایرنا گفت: راهنمایی و رانندگی برنامه های مدونی در راستای بازگشایی مدارس دارد و از ماه ها قبل و با همکاری آموزش و پرورش برنامه ریزی لازم را در این خصوص انجام داده است.
سرهنگ صدیق درویشی اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده حداقل به مدت 15 و حداکثر یک ماه امکانات خودرویی و موتوری پلیس در آماده باش کامل قرار دارد و گشت های ویژه در ساعات مشخصی برای مدارسی که در مسیر معابر و خیابان های اصلی قرار دارند، پیش بینی شده است.
وی افزود: گشت های ویژه از ساعت هفت تا هشت صبح در معابر پر تردد و با ترافیک زیاد که مسیر عبور دانش آموزان است مستقر شده و به آنها در رفت و آمدها و همچنین روان سازی ترافیک کمک می کنند.
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه برای ساعات ظهر و بازگشت دانش آموزان از مدارس نیز (12:30 تا 13:30) گشت های پلیس حضور دارند، اضافه کرد: در این ایام، نیروهای در اختیار و با امکانات خودرویی کمک می کنند شاهد ترافیکی آرام و روان در معابر باشیم و خانواده ها برای به موقع رسیدن فرزندانشان دغدغه نداشته باشند.
برای سال تحصیلی 98 - 97 بیش از 290 هزار دانش آموز کردستانی ثبت نام شدند که 27 هزار نفر از این تعداد در پایه اول ابتدایی ثبت نام کرده اند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.