به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج، ضمن تسلیت ماه محرم و شهادت امام حسین(ع)، اظهار داشت: شهادت سرور و سالار شهیدان، قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد و کسی توان بیان این جنایت هولناک را ندارد.
وی با بیان اینکه هرکس پیامبر را دوست دارد، باید اهل بیت و فرزندان او را نیز دوست داشته باشد، افزود: همگی باید از شجاعت و ایثار امام حسین(ع) درس گرفته و ادامه دهنده راه او باشیم.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه ها، آغاز سال تحصیلی جدید را به معلمان و دانش آموزان تبریک گفت و یادآور شد: همگی باید برای ترقی و پیشرفت علم در جامعه تلاش کرده و راه را برای پیشرفت دانش آموزان هموار کنیم.
ماموستا خدایی در ادامه مسلمانان را به انجام نیکی در حق یکدیگر توصیه کرد و گفت: بی شک وظیفه هر انسان مسلمانی است که از رفتار پیامبر(ص) الگو گرفته و تمام تلاش خود را برای یاری همنوعان و افراد محروم به کار گیرد.
وی ارزش انسان مسلمان را از ملائکه بیشتر دانست و اضافه کرد: از آنجاییکه که انسان همواره در معرض آرزوهای نفسانی قرار دارد، دوری او از گناه و خطا، بسیار ارزشمند و ستودنی است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان سنندج نیز به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس پیش از خطبه های نماز اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ۲۹ هزار دانش آموز در ۵۹ مدرسه روستایی و ۱۲۰ مدرسه شهری این شهرستان وارد کلاس درس می شوند.
محمد سعید کنعانی افزود: ۲ هزار و ۷۵۰ پرسنل این ناحیه در سال تحصیلی جدید به دانش آموزان خدمات ارائه می دهند که ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از آنان را معلمان تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه نباید هیچ دانش آموزی بدون کتاب و هیچ کلاس درسی بدون معلم باشد، یادآور شد: در سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان محرومی که توان تهیه کتاب ندارند کتاب درسی خریداری می شود.
کنعانی از آغاز احداث مدرسه ای در سه راه شیخان سنندج توسط فردی خیّر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: قرار است این خیّر تهرانی با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار و در طول یکسال این مدرسه را احداث کند و در اختیار آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج قرار دهد.
شهرستان سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت، دارای 2 ناحیه آموزش و پرورش است.
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.