به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه یکشنبه در دومین جلسه شورای زکات کردستان اظهار داشت: در سال های متمادی بخشی از هزینه کرد زکات برای عمران و بهسازی مساجد و سایر مراکز مذهبی هزینه می شد و بسیاری از مشکلات این اماکن از این محل بر طرف شده است.
وی افرود: در استان کردستان حرکت رو به رشدی در زمینه های عمرانی از محل جمع آوری زکات به خصوص در روستاها انجام شده و می طلبد از این محل برای حوزه های دیگر نیز بهره گرفت.
رئیس شورای زکات استان کردستان تاکید کرد: باید تلاش کنیم هزینه کرد بخشی از زکات جمع آوری شده حالت گردشی پیدا کند و از آن برای اشتغالزایی و کارآفرینی نیز استفاده شود.
وی یادآور شد: فریضه معنوی زکات باید در راستای مبارزه با نفس و دنیا طلبی و وابستگی به دنیا مورد توجه باشد‌ و مسلمانی که می خواهد قرب الهی پیدا کند باید علاوه بر خواندن نماز، زکات هم بپردازد چرا که در روایات آمده قبولی نماز در گرو پرداخت زکات است.
آیت الله حسینی شاهرودی ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعاونی که بین مسئولان و مردم و اعتمادی که جلب شده امسال نیز همچون گذشته شاهد روند رو به رشد پرداخت زکات در این استان باشیم.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه اظهار داشت: زکات یکی از ارکان مهم دین مبین اسلام است و در 32 آیه قرآن کریم از این فریضه الهی نام برده شده است.
ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه زیربنای اقتصادی ممالک اسلامی در جهان مساله زکات است، افزود: در شرایط کنونی جامعه از راه های مختلف از جمله پرداخت زکات می توان اقتصاد را از درون درمان کرد.
وی گفت: پرداخت زکات بُخل را از همه صاحب ثروت دور کرده و اخوت، برادری و محبت را در میان اغنیا و فقرا ایجاد می کند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته 170 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شد، اظهار داشت: 64 درصد از زکات جمع آوری شده در زمینه امور مربوط به محرومان و 36 درصد نیز در امور عمرانی شامل تعمیر و تجهیز مساجد؛ خانه عالم و غسالخانه هزینه شد.
محمدرسول شیخی زاده تعهد جمع آوری زکات در سال جاری در استان را 180 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: امسال با جمع آوری 145 میلیارد ریال زکات، 81 درصد تعهد داده شده، محقق شده است.
وی یادآور شد: میزان زکات جمع آوری شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد رشد داشته و 76 درصد از این میزان در زمینه امور فقرا و 24 درصد نیز برای پروژه های عمرانی هزینه شده است.
دومین شورای زکات استان کردستان شامگاه یکشنبه با حضور آیت الله سیدرضا تقوی رئیس شورای عالی زکات کشور و جمعی از مسئولان استانی و مبلغان و عاملان زکات در سنندج برگزار شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.