به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بیجار در حاشیه این آیین گفت: بیان واقعیت های موجود تاریخی می تواند در تبیین و ارتقای بینش مردم و رفع ابهاماتی که دشمنان تفرقه افکن ایجاد می کنند، نقش زیادی داشته باشد.
سرهنگ سعید شعبانی اظهار داشت: بازسازی واقعه غدیر خم زیر نظر صاحب نظران و روحانیون حوزه های علمیه قم و بیجار اجرا شده است.
وی در مورد استقبال مردم از این برنامه افزود: هر سال بر حضور مردم برای تماشای بازسازی و دوباره خوانی واقعه عظیم غدیر خم در شهر بیجار افزوده می شود و بسیاری از خانواده ها به همراه مهمانان تابستانی در این مراسم حضور پیدا می کنند.
سرهنگ شعبانی تاکید کرد: اگر ملت آگاهانه و با علم و دانش در عرصه ای قدم بگذارند دشمنان در آن عرصه نا امید و شکست می خورند و این برنامه در تنویر افکار و ارتقای اعتقادات جوانان بسیار موثر است.
امام جمعه بیجار هم گفت: واقعه غدیر به یک زمان و جمعیت خاص تعلق ندارد، غدیر تا روز قیامت ندای ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع) را به گوش جهانیان می رساند و در روز رستاخیز نیز از همگان در مورد حادثه غدیر سوال خواهد شد.
حجت الاسلام علی مرادی هدف اصلی بازسازی واقعه غدیر با شعار (احیا گران غدیر - مدافعان ولایت) را تبیین ابلاغ الهی برای تشکیل حکومت اسلامی برشمرد و افزود: پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) بارها پیش از حادثه غدیر خم و حتی در کنار کعبه، ولایت حضرت علی (ع) بعد از خود را به مسلمانان اعلام کرده بودند.
وی یادآور شد: تاکید چند باره پیامبر(ص) در صحرای غدیر در حضور همه مسلمانان به منظور تحکیم و غیرقابل انکار نمودن این ولایت و ابلاغ رسمی برای بعد از رحلت خویش انجام شد.
فرماندار بیجار نیز در خصوص بازسازی و دوباره خوانی حادثه غدیر خم گفت: بیان وقایع تاریخی با اینگونه روش ها در نهادینه کردن ارزش ها و واقعیت ها تاثیرگذار است.
علی اکبر ورمقانی افزود: ایجاد وحدت پایدار و حفظ و انتقال واقعیت های تاریخی به نسل های آینده بسیار لازم و راه گشاست و از بیراهه رفتن افکار و ایجاد تفرقه میان اقشار مختلف جامعه جلوگیری می کند.
این برنامه با همت ستاد غدیر خم شهرستان بیجار و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، فرمانداری و هیات امنای مساجد، هیات های مذهبی، کانون های فرهنگی - تبلیغی با استقبال مردم برگزار شد.
از حدود یک ماه پیش برنامه بازسازی و دوباره خوانی واقعه غدیر خم در بیجار آغاز شد و بیش از 150 نفر از هنرمندان این شهرستان به صورت داوطلبانه در قالب تیم های بازیگری، تدارکات و پشتیبانی به اجرای بازسازی صحیح واقعه غدیر پرداختند.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.