به گزارش ایرنا، فرماندار کامیاران روز سه شنبه در آیین افتتاح این طرح ها مردم روستا را سنگربانان عرصه توسعه کشاورزی و دامپروری دانست و گفت: روستاییان نباید با انجام خدمات عمرانی و بهداشتی در روستاها ماهیت کار و فعالیت اصلی را فراموش کنند.
مسعود الماسی رفع مشکلات بخش های مختلف در روستاها را از وظایف مهم مدیران اجرایی دانست و اظهار داشت: مدیران باید در رفع مشکلات روستاییان توجه ویژه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی توسط نظام برای رفاه روستاییان انجام شده است، افزود: خوب بودن به معنای کافی بودن نیست و باید در این راه تا رسیدن به نقطه ایده آل تلاش های جدی صورت گیرد.
الماسی حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی را از وظایف بسیار مهم مردم روستاها دانست و اضافه کرد: این بخش نیازمند فرهنگ سازی و همکاری مردم و مسئولان است.
بخشدار مرکزی کامیاران نیز در آیین افتتاح 38 طرح حوزه دهیاری های این بخش که به صورت نمادین در روستای پالنگان برگزار شد، گفت: برای اتمام این طرح ها 12 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
فریدون باتمانی اظهار داشت: این طرح ها شامل اجرای هشت هزار متر مربع سنگفرش، 1400 متر مربع دیوار حایل، 9 هزار و 500 متر شبکه فاضلاب، یک هزار و 300 متر جدول گذاری و یک هزار و 400 متر مربع زیرسازی و بهسازی معابر است.
وی با اشاره به اینکه محل تامین اعتبار این طرح ها از اعتبارات دهیاری ها و مشارکت مردمی بود، تاکید کرد: مجری این طرح ها دهیاری ها با مشارکت و همکاری مردم است.
بخشدار مرکزی کامیاران همکاری مردم برای پیشرفت کارها را بسیار خوب توصیف کرد و یادآور شد: برای رفع مشکلات روستاها نیازمند همکاری و همدلی بیشتر مردم با مسئولان هستیم.
رئیس جهاد کشاورزی کامیاران نیز در آیین افتتاح 25 طرح در روستای سرچم گفت: برای طرح های افتتاح شده جهاد کشاورزی این شهرستان در هفته دولت امسال 31 میلیاردو 500 میلیون ریال هزینه شده است.
بهرام کوشکی با اشاره به اینکه این طرح ها شامل پرواربندی دام های سبک و سنگین، زنبورستان و آبیاری بارانی است، افزود: در این طرح ها برای بیش از 30 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
به گفته وی، محل تامین اعتبار این طرح ها کمک های بلاعوض جهاد کشاورزی، تسهیلات بانکی چهار درصدی و آورده متقاضی است.
رئیس اداره ورزش و جوانان کامیاران نیز در آیین افتتاح 5 خانه ورزش روستایی این شهرستان در روستای شاهینی گفت: 2 باب از این خانه ها در بخش موچش و 3 باب دیگر آن در بخش مرکزی امروز فعالیت خود را آغاز می کند.
رضا باجلانی با بیان اینکه برای هر کدام از این خانه های ورزش پنج ست ورزشی از سوی وزارت ورزش و جوانان تامین می شود، افزود: مکان این خانه های ورزش از سوی دهیاری ها در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار گرفته است.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.