حفیظ الله فاضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 6 هزار و 347 طرح متقاضی تسهیلات در سامانه کارا در 2 حوزه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری ثبت شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد 2 هزار و 904 طرح در کمیته فنی بررسی و در نهایت یکهزار و 517 طرح تاکنون در این کمیته تصویب و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.
فاضلی ارزش طرح های مصوب کمیته فنی را 3 هزار و 370 میلیارد ریال برشمرد و گفت: از این تعداد 227 طرح به ارزش 630 میلیارد ریال از سوی بانک ها قابل پذیرش نبوده و برگشت داده شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد ضعیف بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و عشایری خاطرنشان کرد: آخرین مهلت جذب این اعتبارات تا پایان شهریور ماه اعلام شده که ضروری است در این خصوص اهتمام جدی تری به کار گرفته شود.
فاضلی ادامه داد: 36 میلیارد و 700 میلیون ریال نیز اعتبارات حوزه مشاغل خانگی استان بزودی به بانک ها معرفی می شود.
وی اظهار داشت: عملکرد بانک های عامل استان در حوزه جذب تسهیلات در رتبه های 28 تا 31 استانهای کشور قرار دارد که این وضعیت برای استانی که بالاترین نرخ بیکاری را دارد زیبنده نیست.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در بهار امسال 22.8 درصد اعلام شده که با 4 درصد اختلاف با استان زلزله زده کرمانشاه، همچنان رتبه نخست بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.