به گزارش ایرنا، شایان شامحمدی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه شهرکرد پس از 2 سال تقاضا به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برای جذب دانشجوی خارجی توانست با اخذ مجوز از سوی این وزارتخانه دو دانشجوی افغان دانش آموخته دانشگاه مزار شریف را برای سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد رشته های ادبیات فارسی و حقوق پذیرش کند.
شامحمدی این اقدام را گامی مهم برای دانشگاه شهرکرد خواند و ادامه داد: این دانشگاه هم اینک در ردیف دانشگاه های یک درصد برتر دنیا قرار دارد.
وی از ارتقای رتبه دانشگاه شهرکرد در بین دانشگاه های کشور بر اساس اعلام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در سال 95 خبر داد و بیان کرد: طبق رده بندی این وزارتخانه، رتبه دانشگاه شهرکرد از چهلم در سال 93 به بیست و پنجم ارتقا یافته است و پیش بینی می شود این رقم تا یکسال آینده به کمتر از رتبه بیستم برسد.
شامحمدی افزود: این دانشگاه از نظر اجرای برنامه های آموزشی و ایجاد مراکز کارآفرینی نظیر مرکز تخصصی آپا(مرکز پشتیبانی و ایجاد امنیت برای شبکه های کامپیوتری) ، در ردیف 6 دانشگاه برتر کشور در زمینه کارآفرینی جای گرفته است.
رییس دانشگاه شهرکرد همچنین اظهار کرد: این دانشگاه چهارمین دانشگاهی در کشور به شمار می رود که موفق به تاسیس مرکز نوآوری با هدف ایجاد فرهنگ سازی برای کارآفرینی دانشجویان شده است.
وی در ادامه میانگین تولید مقالات در دانشگاه شهرکرد را حدود 3.7 مقاله به ازای هر عضو هیات علمی عنوان و تصریح کرد: این رقم معادل 1.5 برابر میانگین تولید مقالات در کشور است.
شامحمدی تصریح کرد: کسب این عناوین دلیل محکمی بر این ادعاست که دانشگاه شهرکرد به سمت جهانی شدن در حرکت است و قابلیت پذیرش دانشجویان بیشتری از دیگر کشورها نظیر پاکستان، هندوستان و تاجیکستان را دارد.
وی در ادامه از راه اندازی رشته جدید کارشناسی جهانگردی و گردشگری برای سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد و تعداد پذیرش دانشجو در این رشته را 30نفر عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، هم اینک بیش از هشت هزار دانشجو در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل در ۱۸۴ رشته شامل ۵۳ رشته کارشناسی، ۸۲ رشته کارشناسی ارشد، ۴۸ رشته در مقطع دکترای تخصصی و یک رشته در مقطع دکتری حرفه ای هستند.
همچنین این دانشگاه ۳۲۱ عضو هیات علمی شامل ۲۹ استاد، ۹۲ دانشیار، ۱۸۶ استادیار و۱۴ مربی دارد.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
8125/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.