به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام روز چهارشنبه در جلسه ستاد هفته فقاهت و مرجعیت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: یکی از مشکلات این بخش ماندگاری نشدن طلبه هایی است که در مدارس حوزه علمیه استان تربیت می شوند.
وی با بیان کمبود 600نفری مبلغ در چهارمحال وبختیاری بیان کرد: تمامی بخش های فرهنگی استان اعم از ادارات، دانشگاه ها ، مدارس و بسیاری از مناطق محروم به روحانی نیازمند است اما دفتر نمایندگی ولی فقیه به دلیل نبود مبلغ کافی ، قادر به تامین نیاز استان نیست.
نکونام اظهار کرد: برای حل این معضل طرحی با عنوان تربیت سفیران از سوی حوزه های علمیه در نظرگرفته شده که در آن، طلاب در یک دوره غنی پنج ساله آموزش های لازم برای تبلیغ دین را فرا می گیرند و درمدت چهار سال نیز موظف به سپری کردن دوره های تبلیغی در نقاط مختلف استان هستند.
وی ادامه داد: هم اکنون یک مرکز با 23طلبه در هفشجان مشغول به تربیت نیروهای سفیر است و دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان راه اندازی مرکزی دیگر در مصلای امام خمینی را نیز در دست پیگیری دارد.
امام جمعه شهرکرد بیان کرد: مدرسه و حوزه تربیت سفیران شهرکرد ظرفیت 250 طلبه را داراست و پیش بینی می شود پاییز امسال پذیرش دانشجوی آن آغاز شود.
وی با بیان برگزاری کنگره بزرگداشت مرجع عالیقدر آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی در شهرکرد تصریح کرد: حضور سفیران حوزه در این استان، نقش بسزایی در معرفی شخصیت های مذهبی و برگزاری پرشور گردهمایی های عالمان دینی دارد.
حجت الاسلام نکونام ادامه داد:در همایش بزرگداشت این عالم ربانی باید بعد فقاهت و مرجعیتی چهارمحال و بختیاری به وضوح و خوبی نشان داده شده و فضای خودیابی و خودشناسی درون استان ایجاد شود.
وی تاکید کرد: مسئولان ستاد فقاهت و مرجعیت بکوشند ضمن تبیین جایگاه دینی و نقش آیت الله نجفی دهکردی در معرفی دین به مردم برای طلاب، زمینه را برای حضور پرشور حوزویان در این آیین بیش از پیش فراهم کنند.
نکونام در ادامه با بیان این که ظرفیت های حوزوی در چهارمحال و بختیاری قابل توجه است، تصریح کرد: اما از این ظرفیت بدرستی بهره برداری نمی شود و هرچه برای ایجاد فضای مناسب حوزوی در این استان تلاش شده اما تاکنون دستاورد مطلوبی درپی نداشته است.
وی یادآور شد: دفتر نمایندگی ولی فقیه حدود پنج سال اختصاص زمینی 100هکتاری برای ساخت حوزه علمیه ای در شان مرکز استان را در دست پیگیری دارد که تاکنون با این امر مهم صورت نگرفته است.
حجت الاسلام نکونام ادامه داد:البته مسئولان در مرکز قول مساعد برای اختصاص 30هکتار آن را داده اند که نتیجه نهایی آن روز دوشنبه اعلام می شود.
از پنجم تا 11تیرماه مصادف با (ششم شوال) زادروز تولد آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی در چهارمحال و بختیاری با عنوان هفته فقاهت و مرجعیت نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه از رونمایی تندیس آیت الله نجفی دهکردی ، سه جلد کتاب و زندگینامه این عالم ربانی، پخش نمایشنامه رادیویی و فیلم کوتاه زندگی ایشان و گردهمایی بزرگ در زینبیه اصفهان ( در جوار مرقد مطهر ) همزمان با هفته فقاهت و مرجعیت در استان خبرداد.
علی گرجی با بیان اینکه آگاهی نداشتن کودکان، نوجوانان و جوانان از مباحث فقاهت و مرجعیت است از کمیته های برگزارکننده این هفته توجه ویژه به این قشر و تدوین برنامه هایی متناسب با سلایق آنان را خواستار شد.
در این جلسه روسای بنیاد نخبگان ، نمایندگان شهرداری شهرکرد، دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه عملکرد خود درباره برنامه های این هفته پرداختند.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097/8125
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.