به گزارش ایرنا،مراد کاظمی عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران به میزبانی تسنیم در شهرکرد افزود : 3 نامزد انتخاباتی در این دوره به جریان اصولگرا اختصاص دارد و هر سه نامزد مورد تایید اصولگرایان هستند ولی میرسلیم با تابلو حزبی در این رقابت ها شرکت کرده است.
وی گفت: سوابق و عملکرد میرسلیم بیانگر انقلابی بودن این نامزد انتخاباتی که زمانی گزینه نخست وزیری در ابتدای انقلاب اسلامی ایران بود است.
کاظمی اظهار کرد: در 2 دهه اخیر رویکرد انتخاباتی مردم بیشتر به یکی از جریان های سیاسی اصلاح طلب یا اصولگرا بوده است در حالی که اگر رئیس جمهوری از نهاد حزبی باشد، احزاب در برابر مطالبات و دغدغه های مردم پاسخگو می باشند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:مزایای حزب واقعی و تمام عیار این است که شخص با هویت حقوقی در انتخابات شرکت می کند ولی اگر نامزدها به صورت انفرادی در انتخابات حضور داشته باشند دارای هویت حقیقی هستند.
کاظمی یادآور شد: احزاب ،دارای پایگاه کارشناسی هستند و برای انتخابات کادر سازی می کنند و پس از پیروزی حزب ، کارشناسان می توانند به رئیس جمهوری منتخب برخواسته از حزب مشاوره دهند و امور کشوری را به پیش ببرند.
وی گفت: در این حالت به جای این که فرد پاسخگوی مردم باشد ، حزب و تشکیلات پاسخگوی مردم خواهند بود و احزاب برای پاسخگویی به مطالبات مردم همواره با برنامه به میدان رقابت می آید.
به گفته وی، دومین ویژگی احزاب این است که حزب به عنوان یک پیمانکار بزرگ محسوب می شود و برای یک دوره چهار ساله بخش اجرایی را تحویل می گیرد و اگر در مدت این چهار سال موفق به شد کارهای مهمی را انجام دهد برای یک دوره چهار ساله دیگر نیز با رای مردم به عنوان پیمانکار امور اجرایی فعالیت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه برخی از احزاب فصلی هستند و فقط در زمان انتخابات فعالیت دارند یادآور شد: احزاب به جای فصلی کار کردن باید به دنبال برنامه های بلند مدت و کادر سازی باشند تا هر دوره ای شکست خوردن باز هم بتوانند برای دوره های بعدی با برنامه های مدون تری وارد عرصه انتخابات شوند و به رصد دولت مستقر و نقد سازنده برنامه های دولت ها بپردازد.
کاظمی تصمیم گیری براساس خرد جمعی را از دیگر ویژگی ها احزاب دانست و تصریح کرد: حزب وقتی واقعی باشد دارای مرامنامه است و اعضا موظف به رعایت اساسنامه هستند و در انتخابات نیز دولت در سایه تشکیل می دهد ولی اگر یک شخص به عنوان رئیس جمهوری نمی تواند کادرسازی کند یا برنامه ارائه دهد.
به گفته وی، میرسلیم به عنوان یک رجل سیاسی و مذهبی ،گذشته درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دارد و به عنوان یک مدیر مدبر ،با برنامه سیاستمدار و سیاستگذار و برنامه محور است.
کاظمی اظهار کرد:میرسلیم با شعار دولت راستی و درستی وارد عرصه رقابت ها شده است و او شعار بدون پشتوانه و تبلیغاتی نمی دهد.
دبیر تشکلها و احزاب اصولگرای چهارمحال و بختیاری گفت: میرسلیم در این استان یک ستاد مرکزی دارد و ستاد ورزشکاران این نامزد انتخاباتی به درخواست جوانان در شهرکرد فعال شده است.
این فعال سیاسی به نقد عملکرد دولت یازدهم نیز گریزی زد و گفت:به اذعان خود طرفداران دکتر روحانی دولت یازدهم وزیران پیر و ناکارآمد داشت و همین مساله باعث شد وعده هایی که به مردم داده بود محقق نشود.
کاظمی گفت:علاوه بر وزرای کم تحرک و پیر و خسته ، رکورد بالای اقتصادی ، بیکاری و تورم باعث شد فضای اقتصادی کشور دچار بی تحرکی شود و مردم نتوانستند به وعده های یکصد روزه رئیس جمهوری دست پیدا کنند.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا 29اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار : محمود رئیسی***انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
2097/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.