به گزارش ایرنا، مرتضی هاشم زاده روز چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی هفته سلامت با عنوان 'زندگی سالم با نشاط و امید' اظهار کرد: برگزاری همایش بزرگ فعالان و سفیران سلامت و معرفی غذاسرا و فروشگاه های برترعرضه مواد غذایی سالم، همایش نشاط، سلامت و امید و نواختن زنگ سلامت، عیادت از بیماران بستری و بازدید از سرای سالمندان و همایش بزرگ پیاده روی از برنامه های هفته سلامت است.
وی با بیان این که 15هزار بیمار در چهارمحال و بختیاری از خدمات سلامت روان برخوردارند، ادامه داد: افسردگی یکی از معضلات کنونی جامعه ما است.
هاشم زاده افزود: براساس آخرین اعلام مراکز تحقیقاتی کشور هم اکنون 12درصد مردم جامعه به افسردگی مبتلا هستند که اگر آمار اختلال اضطراب نیز به این رقم افزوده شود، آمار این بیماران از 25 درصد فراتر می رود.
وی همچنین از عملیاتی شدن 127 طرح بهداشتی از 204 طرح مصوب سفر اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان و اتمام این طرح ها تا پایان سال جاری خبر داد.
هاشم زاده با بیان این که حجم فعالیت های بهداشتی اعم از تعمیر، بهسازی، تجهیز و ساخت در طول فعالیت دولت یازدهم نسبت به سه ساله دولت دهم افزایش پنج تا هفت برابری داشته است، تصریح کرد: هم اکنون مراکز بهداشتی چهارمحال وبختیاری مشکل فضای ساختمانی ندارند.
وی افزود: راه اندازی بیمارستان های 32 تختخوابی کوهرنگ و 32 تختخوابی مالخلیفه لردگان از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در دولت یازدهم است.
وی در ادامه از تجهیز بیمارستان های استان به 600 تخت جدید طی 2 سال آینده خبر داد.
هاشم زاده همچنین بیان کرد: ساخت و انتقال مرکز ناباروری استان به مکانی با سه هزار مترمربع زیربنا و ساخت 2 کلینیک خیریه بزرگ و بهره برداری از مرحله دوم بیمارستان های لردگان، آیت الله کاشانی شهرکرد و بیمارستان جدید بروجن، آغاز عملیات اجرایی استخر شنا و راه اندازی مرکز فناوری های اطلاعات مجهز از دیگر برنامه های دانشگاه برای سال جدید است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان نیز اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح سواد دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و پیراپزشکی سالانه 2 برنامه آموزشی باز آموزی برگزار می شود.
مجید شیرانی ادامه داد: در اردیبهشت ماه امسال با حمایت انجمن هپاتیت ایران و با حضور اساتید برجسته کشور و ارائه دهندگان خدمات سلامت استان های همجوار سمینار آموزشی هپاتیت در شهرکرد برگزار خواهد شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیز بیان کرد: هم اکنون 180هزار دانش آموز و 20 هزار معلم زیر پوشش خدمات آموزش و پرورش قرار دارند که در هفته سلامت تمامی مدارس با نرخ مشارکت بالای 60 درصد در اجرای برنامه های این هفته شرکت دارند.
وی نواختن زنگ سلامت، برگزاری مسابقات علمی و جشنواره های غذای سالم ، چاپ 2هزار تراکت آموزشی و انجام معاینات غربالگری برای تمامی کارکنان ادارات آموزش و پرورش در استان را از برنامه های آموزش و پرورش برای هفته سلامت برشمرد .
به گزارش ایرنا، یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.