به گزارش ایرنا، فرهاد باقری روز چهارشنبه در دیدار خبرنگاران از پروژه های عمرانی شهرداری هفشجان و نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد: برای اجرای این پروژه های حدود 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری در طول سه سال هزینه شده است.
وی افزود: بودجه امسال شهرداری هفشجان 42 میلیارد ریال بوده که با تلاش های صورت گرفته در مدیریت شهری برابر 50 میلیارد ریال محقق شد.
باقری تصریح کرد: بودجه سال آینده شهرداری هفشجان 50 میلیارد ریال پیش بینی شده که به زودی در شورای اسلامی این شهر ارائه و مصوب می شود.
وی یادآور شد: امسال 520 میلیارد ریال اعتبار از محل اسناد خزانه برای شهرداری هفشجان در نظر گرفته شده که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته 100 درصد این مبلغ تا روزهای آینده تحقق می یابد.
شهردار هفشجان به وجود 486 هکتار فضای سبز در این شهر اشاره و اظهار کرد: هم اینک سرانه فضای سبز در هفشجان 11.2 متر مربع است.
وی گفت: در سه سال گذشته 14 بوستان محله ای در هفشجان احداث و 20 هزار مرتر مربع سنگ فرش معابر با مشارکت مردم اجرا شده است.
باقری تاکید کرد: کشت گیاهان دارویی مانند رزماری و اسطوخودوس در بلوارها و فضای سبز شهری هفشجان و آبیاری آن از طریق شبکه نوین جزو مهمترین اقدامات شهرداری در سه سال گذشته محسوب می شود.
وی افزود: شهرداری هفشجان به منظور دسترسی آسان مردم به زیارتگاه و تفرجگاه شاه منظور خاتون (س) واقع در ارتفاعات کوه 'بزلر' هفشجان مسیر 7 کیلومتری این منطقه را احداث، زیرسازی و آسفالت کرده است.
شهردار هفشجان تصریح کرد: راه اندازی خانه هنرمندان با هدف ارتقای شاخص های کمی و کیفی فرهنگی، اجتماعی و هنری از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت مسحوب می شود.
وی یادآور شد: ساماندهی و فضاسازی، سکوسازی و احداث آلاچیق به وسعت 24 هکتار در تفرجگاه سد چشمه زنه نقش مهمی در افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی در هفشجان داشته است.
باقری اظهار کرد: برای احداث ساختمان های آتش نشانی، بوستان بانوان، اورژانس و مرکز نگهداری معلولان ذهنی هفشجان از توان خیران استفاده و بهره گیری شده است.
وی با اشاره به فعالیت سنگ تراشان هفشجانی و معروفیت آنان در سطح کشوری و جهانی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته گذرگاه سنتی و بازارچه های صنایع دستی در محله سنگ فروشان این شهر احداث می شود.
شهردار هفشجان ساماندهی ورودی این شهر را یکی از مهمترین برنامه های مسئولان اعلام و تاکید کرد: مجسمه ها و شیرهای سنگی نمادهای سنتی و صنعتی هفشجان به زودی ساخته و در ورودی این شهر نصب می شود.
وی افزود: زمینه توسعه تولید صنایع بالادستی و پایین دستی هفشجان و ساخت انواع سازه های فلزی مورد نیاز نقاط مختلف ایران و جهان به صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری هفشجان قرار دارد.
باقری، به وجود جاذبه های گردشگری فراوان در هفشجان اشاره و تصریح کرد: با استفاده از توان بالای بخش خصوصی و انجام سرمایه گذاری در این حوزه به راحتی می توان زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در هفشجان اقدام کرد.
وی یادآور شد: افزایش بهره وری در استفاده از منابع و امکانات موجود جزو مهمترین برنامه های اولویت دار شهرداری هفشجان محسوب می شود.
خبرنگاران گروهی چهارمحال و بختیاری از پروژه های عمرانی شهرداری هفشجان شامل احداث خانه هنرمندان، ساخت 14 بوستان محله ای و بانوان، بازار سنگ فروشان، جاده ارتباطی زیارتگاه و تفرجگاه شاه منظور خاتون (س)، سد چشمه زنه، تپه اسکندری و راه اندازی باغ گردشگری دیدن کردند.
هفشجان از توابع بخش مرکزی شهرستان شهرکرد در 10 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری و دارای 25 هزار نفر جمعیت واقع است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
/2097/7362

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.