مهرداد میرزاییان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و تاکسی به صورت روزانه در محل پارک‌سوار آزادی و ایستگاه‌های مبدا و مقصد، توسط تیم‌های سطح شهر ضدعفونی شده و پس از پایان کار نیز تمامی ناوگان در محل توقفگاه مرکزی سازماندر میدان قمر بنی‌هاشم(ع) توسط تیم‌های مستقر با امکانات و مواد مورد تایید شده ضد عفونی می‌شوند.

وی گفت: پس از شیوع کرونا، تمامی اقدامات پیشگیرانه بر اساس پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت در این ناوگان اجرایی شده است و در دوران قرنطینه استانی نیز ممنوعیت خروج تاکسی‌ها از استان، بر اساس بخشنامه‌ها تا ابتدای اردیبهشت ابلاغ شد.

میرزاییان، به اقدامات آموزشی شهرداری در این‌باره اشاره کرد و ادامه داد: آموزش‌های لازم در خصوص نحوه ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی و روش‌های پیشگیری توسط کارشناسان بهداشت استان در ابتدای شروع اپیدمی کرونا به صورت جداگانه به تیم‌های گندزدایی و ضدعفونی، رانندگان و پرسنل اداری داده شد و تمامی کارکنان این بخش از جمله رانندگان و کادر اداری با روش‌های پیشگیری و خطرات بیماری آشنایی کامل یافتند.

وی، در خصوص طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مختص خودروهای تاکسی و ناوگان اتوبوسرانی شهری گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به تمامی ناوگان ابلاغ شده است و تاکسی‌ها موظفند حداکثر  ۲ سرنشین در عقب خودرو سوار کنند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شهرکرد گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با فاصله استاندارد در تمامی ناوگان اتوبوس درون شهری با استفاده از برچسب‌های هشدار دهنده اجرایی شده و مسافران بر اساس فضاهای مشخص می‌توانند از ناوگان اتوبوس درون شهری استفاده کنند.

به گفته میرزاییان، جهت حفظ سلامت و ایمنی رانندگان اتوبوس کابین راننده از محل مسافران به صورت کامل جداسازی شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.