به گزارش خبرنگار مهر، مجید شیرانی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: چهارمحال و بختیاری از پیشگامان بهره گیری از روش‌های نوین درمان کرونا بشمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: روش پلاسما درمانی با کمک کسانی که مبتلا به بیماری عفونی هستند و پادتن و آنتی بادی در بدنشان تولید می‌شود، انجام و روش قدیمی درمان بیماری‌هایی است که درمان اختصاصی ندارند.

وی بیان کرد: پلاسما پس از آماده سازی به بدن فرد بیمار تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: پلاسما درمانی در برخی نقاط دنیا انجام و در کشور در پنج تا شش استان انجام می‌شود و با همکاری تیم‌های مجرب مرکز آموزشی و درمانی هاجر (س) پس از فراهم نمودن مقدمات و با اعلام آمادگی یکی از مبتلایان بهبود یافته برای اهدای پلاسما و پس از تکمیل آزمایشات لازم، اولین پلاسما درمانی دو روز گذشته برای بیمار مبتلا به کرونا انجام شد.

حال عمومی دو بیماران درمان شده با روش هموپرفیوژن رو به بهبودی است

وی بیان کرد: همچنین روش هموپرفیوژن در مورد دو بیمار بستری بدحال بستری در مرکز آموزشی و درمانی هاجر (س) انجام گرفت و تاکنون نتایج موفقیت‌آمیز به دنبال داشته و حال عمومی بیماران رو به بهبودی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: هم اکنون ۲۰ مرکز بهداشتی و درمانی از ۲۸ مرکز منتخب از بیماران مشکوک به کرونا نمونه گیری انجام می‌دهند و پاسخ آزمایشات بعد از شش ساعت از طریق مراقب سلامت مراکزی که افراد در آن پرونده سلامت دارند به اطلاع آنها رسانده می‌شود.

شیرانی بیان کرد: هم اکنون یک آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در استان فعال و پیش از انجام نمونه گیری سرپایی، روزانه ۳۰ تا ۴۰ آزمایش و با انجام نمونه گیری در مراکز منتخب شبانه روزی و ۱۶ ساعته حجم آزمایشات روزانه افزایش قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1412209
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.