علی شهریارپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: نتایج طرح نیروی کار نشان می‌دهد نرخ بیکاری استان در زمستان ۱۳۹۸ به ۱۴.۵ درصد رسید.

وی افزود: نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در زمستان سال ۱۳۹۷ برابر ۱۵.۸ درصد بود.

شهریارپور تصریح کرد: شاخص نرخ مشارکت اقتصادی کشور در این مدت با روند کاهشی از ۳۹.۵ به ۳۸.۳ درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: اما شاخص نرخ مشارکت اقتصادی چهارمحال و بختیاری با ۰.۹ درصد رشد از ۳۹.۴ به ۴۰.۳ درصد رسید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بر این اساس نرخ بیکاری زمستان ۱۳۹۸ در مقایسه با زمستان ۱۳۹۷ در کشور و استان کاهش داشته است.

وی گفت: اما با توجه به ضریب تاثیر نرخ مشارکت اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری در کنار افزایش نرخ مشارکت اقتصادی چهارمحال و بختیاری باعث شده نسبت اشتغال استان در زمستان ۱۳۹۸ نسبت به زمان مشابه سال قبل با نرخ افزایشی از ۳۳.۲ درصد به ۳۴.۴ درصد ارتقا یابد.

شهریارپور تاکید کرد: این در حالی است که نسبت اشتغال در سطح کشور در همین مدت با نرخ کاهشی مواجه بوده است.

وی افزود: بنابراین در یک نگاه کلی، شاخص‌های عمده بازار کار در جمعیت ۱۰ ساله و بالاتر چهارمحال و بختیاری در زمستان ۱۳۹۸ در مقایسه با زمستان ۱۳۹۷ وضعیت مطلوب‌تری را نشان می‌دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این مهم نشان‌دهنده تاثیرگذاری سیاست‌های اتخاذ شده و اقدامات اجرایی استان در راستای کاهش نرخ بیکاری و تحقق اهداف منظور شده در سند اشتغال و بیکاری این استان است.

شهریارپور یادآور شد: شاخص‌های بازار کار چهارمحال و بختیاری در زمستان سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بهبود یافته است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.