مهرداد قطره سامانی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌ها از شهرستان کوهرنگ در روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و سپس تا روز یکشنبه هفته آینده در سایر مناطق استان نیز منجر به بارش‌های پراکنده می‌شود.

وی ادامه داد: در طی این مدت ،رگبار شدید، وقوع رعد و برق، وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای و بارش تگرگ و برف در ارتفاعات وجود دارد.

قطره‌سامانی، بیشترین میزان بارش‌ها را برای شهرستان کوهرنگ پیش‌بینی کرد و گفت: انتظار می‌رود طی یک هفته آینده حدود ۱۰۰ میلیمتر باران در شهرستان کوهرنگ شکل گیرد و برای شهرستان‌های اردل، لردگان و بخش میانکوه نیز بارش ۵۰ میلیمتری باران پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بارش‌ها در مناطق مرکزی استان، شهرکرد، بن، سامان و بروجن نیز بین ۸ تا ۱۵ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود شدت این بارش‌ها برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه باشد.

قطره‌سامانی، با هشدار نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در ارتفاعات استان به مردم توصیه کرد تا در روزهای آینده از رفتن به ارتفاعات و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها ومسیل‌ها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.