به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سجاد رستمی اظهار داشت: با توجه به بازرسی‌های انجام گرفته از بازارهای سطح این استان در چند روز اخیر، این تعداد  واحد صنفی غیرضروری  متخلف در استان پس از دریافت اخطارهای قانونی ،پلمب شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل تعطیلی اصناف غیرضروری تا زمان مقرر تعیین شده(۲۰ فروردین ) برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در استان، تنها  اصناف ضروری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند.

رییس سامان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، تنها اصناف ضروری چون نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها و مرغ فروشی‌ها در استان اجازه فعالیت دارند.
رستمی افزود:برای جلوگیری از  تجمع مردم در سطح بازار و مکان‌های شلوغ، گشت‌های مشترک با حضور نمایندگانی از استانداری، دادگستری و بازرسان تعزیرات حکومتی، بازرسان مرکز بهداشت، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرسان اتاق اصناف و پلیس امنیت نیروی انتظامی در حال انجام است تا از فعالیت صنوف و فروشگاه‌های غیرضروری جلوگیری شود.

به گفته وی، به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا، تعدادی از واحدهای صنفی به صورت محسوس و نامحسوس مورد بازرسی قرار گرفت.

وی، با اعلام تداوم و تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی، با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: در چهارمحال و بختیاری واحدهای صنفی در همراهی حوزه سلامت در مقابله با کرونا عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

هم‌اکنون ۴۳ هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

به گزارش ایرنا، بیماری ویروسی کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.