مهرداد قطره سامانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی با رگبار باران، رعد و برق، تگرگ و در ارتفاعات با برف همراه است.

وی ادامه داد: در این مدت وزش باد شدید در برخی نقاط بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی به ویژه برای مناطق غربی استان وجود دارد.

قطره سامانی، با هشدار نسبت به صعود در ارتفاعات و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، تصریح کرد: به مردم محلی توصیه می‌شود که در این مدت برای چیدن گیاهان کوهی از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری میانگین بارش‌های سال آبی جاری استان را ۴۴۱ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۰ درصد کاهش دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

در سالیان گذشته مردم در سیزدهم فروردین به دل طبعیت می‌رفتند که امسال به دلیل شیوع کرونا مردم از حضور در بوستانها و تفرحگاه‌ها و طبیعت منع شده‌اند و بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها در روز طبیعت تعطیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.