مهرداد جوادی روز سه‌شنبه به خبرنگاران تاکید کرد: به‌ منظور جلوگیری از پذیرش مسافر و با هدف جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا، تمامی ۲۲ دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری و رزرواسیون اماکن اقامتی دارای مجوز در این استان علاوه بر تعطیلی مراکز خود، موظف به حذف و امحای تبلیغات میدانی خود هستند.

وی افزود: مسوولان این دفاتر موظفند با جمع‌آوری تمامی تبلیغات خود در خصوص پذیرش مسافر از سطح شهرها و روستاهای استان، تا اطلاع بعدی از انجام هرگونه تبلیغات دیگر خودداری کنند.

جوادی تصریح کرد: در صورت اجرا نشدن این اقدام از سوی هر کدام از دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری و رزرواسیون اماکن اقامتی دارای، این اداره کل نسبت به حذف تبلیغات موجود، لغو پروانه بهره‌برداری دفتر خاطی و معرفی مسوول آن دفتر به مراجع ذی‌صلاح قانونی اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد: در راستای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا هیچ‌کدام از مراکز اقامتی زیرمجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، حق پذیرش مسافر تا اطلاع بعدی را ندارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اینک در هیچ‌کدام از این مراکز اقامتی زیرمجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مسافر و یا گردشگری از استان‌های دیگر اسکان و حضور ندارد.

وی گفت: در همین راستا اسکان مسافران در مدرسه‌ها، خانه‌های معلم و مکان‌های عمومی مانند بوستان‌ها و معبرهای عمومی تا اطلاع بعدی ممنوع است.

جوادی تاکید کرد: بازدیدهای روزمره از این اماکن مرتبط با گردشگری و اماکن اقامتی زیرمجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌ صورت روزانه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۱۴ هتل، ۴ هتل‌آپارتمان، ۲ مجتمع گردشگری، ۵ مهمان‌پذیر، ۹۹ خانه‌مسافر، یک مجتمع سرگرمی تفریحی، ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی و ۵ مجتمع بین‌راهی در چهارمحال و بختیاری زیر نظر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان فعالیت دارد.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت قرمز اعلام کند.

شست‌ و شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.