به گزارش خبرنگار مهر، اقبال عباسی بعد ازظهر چهارشنبه در ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا اظهار داشت: به منظور کاهش مسافرت‌های نوروزی باید تمامی متولیان و اصحاب رسانه وارد صحنه شوند.

وی گفت: شفاف سازی و آگاه سازی نحوه ورود بیماری به کشور از مواردی است که در سطح ملی تعریف شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیماری در یک طرفه و کسب و کار مردم نیز در طرف دیگر قرار دارد که تدایبر مناسب اندیشیده شود.

وی گفت: برخی نیز به دنبال اعتراضات و تجمعات هستند که باید با دقت تصمیمات را به موقع اعمال کرد.

وی اظهار داشت: هرگونه تولید وسایل مرتبط با بیماری مانند ماسک و دستکش حتماً باید با هماهنگی دانشگاه‌علوم‌پزشکی صورت گیرد تا شاهد گرفتاری‌های بعدی نشویم.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ضرورتی ندارد کارمندان دارای بیماری، خانم‌های باردار و خانم‌های دارای کودک در ادارات حضور یابند و مدیران باید با هنر مدیریتی خود مرخصی را آسان بگیرند و از مرخصی‌های ذخیره استفاده کنند.

وی تاکید کرد: حتی از مرخصی‌های سال آینده نیز می‌توان به کارمندان داد.

وی در خصوص انجام دورکاری نیز گفت: زیرساخت دورکاری باید آماده شود و این به معنای تعطیلی اداره نیست و اصنافی که عدم تعطیلی آنها در بازار ضرورتی ندارد تعطیل شوند و این هم با هماهنگی فرماندار آن صورت گیرد و حتی تعطیلی‌ها داوطلبانه نیز باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در مالکان املاک که صاحب آنها دستگاه‌های دولتی هستند، تصمیم گرفته شده از یک ماه تا سه ماه به مستأجران مهلت داده شود و مدیران دستگاه‌ها اگر مستاجری دارند حال مستاجرین را بیشتر مراعات کنند.

استاندار با اشاره به تولید دستگاه تولید کننده ماسک در استان، گفت: این دستگاه قادر است روزانه سه تا پنج هزار ماسک تولید کند.

وی ادامه داد: ماسک‌های تولید شده نیز باید پرتودهی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1378835
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.