خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: با شیوع گسترده کرونا در سطح کشور و کمبود تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک سبب شد تا بانوان چهارمحال و بختیاری در اقدامی جهادی در مسیر تولید ماسک گام بر دارند.

هم اکنون بخشی از بانوان چهارمحال و بختیاری با راه اندازی کارگاه تولیدی و تولید ماسک توانسته‌اند گامی ارزشمند در مسیر حل مشکلات کمبود تجهیزات بر دارند.

کارگاه تولید ماسک در چهارمحال و بختیاری به همت قرارگاه فرهنگی بانوان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده است.

روزانه یک هزار ماسک توسط بانوان چهارمحالی تولید می‌شود

مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر از راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در این استان با ظرفیت روزانه یک هزار عدد خبر داد.

فاطمه اسکندری بابیان اینکه از دو هفته قبل و با شروع شیوع ویروس کرونا در کشور به فکر راه‌اندازی و تجهیز این کارگاه بودیم، گفت: کار جمع‌آوری چرخ‌خیاطی و تجهیز کارگاه را از دو هفته قبل شروع کردیم و مراحل ضدعفونی کردن کارگاه را هم قبل از شروع کار با هماهنگی شبکه بهداشت انجام دادیم.

فعالیت ۱۰۰ بانوی چهارمحالی در تولید ماسک

اسکندری افزود: در ابتدای این طرح ۱۰۰ نفر اعلام آمادگی کردند که از این تعداد روزانه ۲۴ نفر در دو نوبت صبح و بعدازظهر مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: به دنبال افزایش چرخ‌های خیاطی به ۲۵ عدد هستیم که اگر محقق شود تولید ما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان رعایت اصول و نکات بهداشتی در کارگاه را بسیار ضروری دانست و افزود: روزانه کارگاه توسط افراد متخصص ضدعفونی می‌شود و از خواهران مشغول به فعالیت هم قبل از ورود به کارگاه تست گرفته می‌شود.

اسکندری گفت: مواد اولیه موردنیاز ما از طریق بسیج دانشجویی و قرارگاه سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم استان تأمین می‌شود و تولیدات قبل از توزیع به شبکه بهداشت استان به‌منظور استریلیزه کردن و پرتودهی ارسال و با نظارت مستقیم کارشناسان مجرب در سطح استان توزیع می‌شوند.

مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه قرارگاه فرهنگی بانوان استان چهارمحال و بختیاری از ابتدای دی ۹۸ زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی تشکیل‌شده است و بعد از بسته‌بندی اقلام مربوط به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان، این دومین فعالیت این قرارگاه محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1377674
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.