محمد محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوع ویروس و کرونا و تعطیل شدن مدارس افزود: به منظور ارائه آموزش به دانش‌آموزان و رعایت عدالت آموزشی، این درس‌نامه خودآموز برای ۲۵ درصد از دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی استان که در مناطق سخت‌گذر ساکن هستند، تهیه شده است.

وی اظهار داشت: در قالب این درس‌نامه‌ها، محتوا و برنامه درسی دوره ابتدایی به تفکیک پایه‌های تحصیلی و براساس جدول زمان‌بندی  دهه پایانی بهمن ماه و ایام اسفندماه با استفاده از ظرفیت گروهی از آموزگاران دوره ابتدایی و مشارکت راهبران آموزشی و تربیتی روستایی، مدیران، کارشناسان، آموزگاران و همکاران فرهنگی بومی در این مناطق به شکل ساده و خودآموز تهیه و در قالب یک بسته یادگیری  به دانش‌آموزان مناطق روستایی، عشایری و مناطق سخت‌گذر داده شد.

معاون آموزش ابتدایی چهارمحال وبختیاری از اولیاء دانش‌آموزان و خانواده‌ها خواست تا نظارت بر فرایند آموزش و یادگیری فرزندان خود، برابر راهنما و دستورالعمل‌های پیش‌بینی شده را افزایش دهند و همه روزه سؤالات درسی فرزندان خود را از طریق تماس تلفنی با آموزگاران و یا تماس با مرکز پاسخگویی به صدای دانش آموز در میان بگذارند.

وی، از راه‌اندازی ۱۷ مرکز پاسخگویی صدای دانش‌آموز در استان برای فرایند یادگیری دانش‌آموزان دوره ی ابتدایی خبر داد و گفت: در این مراکز تعدادی از آموزگاران توانمند و متخصص پایه‌های مختلف تحصیلی مقطع ابتدایی از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ به جز روز جمعه حضور دارند و دانش آموزان و اولیاء محترم می‌توانند سوالات آموزشی، تربیتی و علمی خود را مطرح و جواب دریافت کنند.

محمدی اظهار داشت: تجهیز این مراکز به امکانات فن‌آوری و شبکه اینترانت، تهیه کتب درسی تمام پایه‌های ابتدایی در این مراکز و اختصاص یک یا چند خط تلفن از جمله اقدامات پیش‌بینی شده در این رابطه است.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۲۱هزار و ۴۹۸ دانش آموز در مقطع ابتدایی و پیش دبستانی در استان مشغول تحصیل هستند که این میزان ۶۰ درصد جمعیت دانش آموزی استان را تشکیل می‌دهد.

محمدی اظهار داشت: ۴۸ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان در مناطق روستایی و ۵۲ درصد در مناطق شهری پراکنده‌اند، در حالی‌که  ۶۷ درصد مدارس ابتدایی در مناطق روستایی و ۳۳ درصد در مناطق شهری قرار دارند.

به گزارش ایرنا، با چندین روز از شیوع ویروس کرونا در کشور، تعداد بیماران مبتلا به این ویروس در چهارمحال و بختیاری تا روز یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ به ۲۱ مورد رسید.

براساس نتایج اعلام شده از مجموع ۱۷۰ بیمار نمونه‌گیری شده مشکوک به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون ابتلای ۲۱ نفر به این ویروس قطعی شده است.

همچنین تاکنون ۱۰۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مرخص شده و ۷۰ نفر هنوز در بیمارستان بستری هستند.

تاکنون یک مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری ثبت شده و خوشبختانه مورد دیگری تاکنون گزارش نشده است.

تلاش شده تا با اجرای تمهیدات لازم چرخه انتشار ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری محدود شود اما همچنان از مردم تقاضا می‌شود که در صورت نداشتن کار غیرضروری از خانه‌های خود خارج نشوند.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به ۸۲ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.