جعفر مردانی روز دوشنبه در کمیته نقاهتگاه‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این کمیته براساس دستور استاندار تشکیل شده و شناسایی فضاهای مورد نیاز برای راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا را آغاز کرده است.

وی افزود: تجهیز این فضاهای خالی در مرکز چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های دیگر استان به‌ منظور سپری شدن دوران نقاهت بیماران نیازمند مراقبت ویژه پس از ترخیص آنان از بیمارستان ضرورت دارد.

مردانی تصریح کرد: ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری که پیش از این خوابگاه دانش‌آموزی بوده است، با اولویت تجهیز خواهد شد.

وی یادآور شد: در مراحل بعد ساختمان‌های اداری و سالن‌های ورزشی در چهارمحال و بختیاری شناسایی و برای نگهداری از بیماران مبتلا به ویروس کرونا که بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند، تجهیز می‌شود.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۱۶ روز از شیوع ویروس کرونا در کشور، تعداد بیماران مبتلا به این ویروس در چهارمحال و بختیاری تا دیروز یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ به ۲۱ مورد رسید.

براساس نتایج اعلام شده از مجموع ۱۷۰ بیمار نمونه‌گیری شده مشکوک به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون ابتلای ۲۱ نفر به این ویروس قطعی شده است.

همچنین تاکنون ۱۰۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مرخص شده و ۷۰ نفر هنوز در بیمارستان بستری هستند.

تاکنون یک مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری ثبت شده و خوشبختانه مورد دیگری تاکنون گزارش نشده است.

تلاش شده تا با اجرای تمهیدات لازم چرخه انتشار ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری محدود شود اما همچنان از مردم تقاضا می‌شود که در صورت نداشتن کار غیرضروری از خانه‌های خود خارج نشوند.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به ۸۲ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.