مجید شیرانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در این استان اظهار داشت: پس از ایراداتی که به طرح مراجعه حضوری به درب خانه‌های مردم و غربالگری خانه به خانه وارد شد، قرار بر این شده است که از طریق سامانه سیب  پایش الکترونیک مردم اجرا شود.

وی ادامه داد: در این طرح افراد پرخطر از طریق اطلاعاتی که در سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) ثبت شده‌اند، شناسایی و مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

شیرانی، در ادامه با بیان اینکه تاکنون یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در این استان شناسایی شده است، تصریح کرد: این در حالی است که آزمایش‌هایی که از بیماران مشکوک ۴۸ ساعت گذشته گرفته شده، هنوز اعلام نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به تجهیزات و امکاناتی که در استان در اختیار داریم تلاش می‌شود تا از هفته آینده آزمایشگاه غربالگری استان را فعال کنیم.

شیرانی با تاکید بر تعطیلی تمامی اجتماعات استان، افزود: متولیان امر همکاری کنند تا ظرف ۳ هفته آینده هیچ تجمع و برنامه گروهی در استان انجام نشود.

وی با بیان اینکه ذخایر دارویی استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد، تصریح کرد: این در حالی است که همچنان کمبود ماسک در استان داریم و اگرچه این کمبود در سطح بیمارستانهای استان وجود ندارد اما باید پیش‌بینی برای روزهای آینده شود.

به گزارش ایرنا، پس از ۱۱ روز از شیوع ویروس کرونا در کشور، روز دوشنبه ۱۲ اسفند نخستین مورد مثبت ابتلا به این ویروس در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اعلام این خبر افزود: حال این بیمار وخیم نیست و علت و چگونگی ابتلای این فرد به ویروس کرونا در دست بررسی است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، تاکنون به ۷۵ کشور جهان سرایت کرده است.

شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی و خودداری از دست دادن‌های مکرر مواردی است که از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان و نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.