فرهاد خلیل مقدم روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تامین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم،  ایجاد تعلق در تامین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌ها عمومی به مردم آغاز شد.

وی اظهار کرد: در این طرح مردم فرهیخته استان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

خلیل مقدم اظهار داشت: فرهنگ‌سازی به منظور اهدای کتاب‌های مفید و بدون استفاده موجود در منازل و ادارات، فراهم آوردن امکان دسترسی کتاب‌خوانان و علاقه‌مندان به کتاب و منابع خواندنی، صرفه‌جویی در هزینه‌های تامین منابع اطلاعاتی و شناساندن کتابخانه به عموم مردم و تشویق به ارتباط با کتابخانه عمومی را از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه در استان بیش از ۹۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود است، افزود: به ازای هر نفر در استان یک جلد کتاب وجود دارد که این آمار در مقایسه با میانگین کشور که به ازای هر نفر سه جلد کتاب درنظر گرفته شده است وضعیت مطلوب ندارد.

خلیل مقدم افزود: در چهارمحال و بختیاری ۶۶ کتابخانه فعال است که ۱۱ باب از این تعداد در روستاها و مابقی در شهرها فعال است و ۴۵ هزار نفر از مردم استان عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

سرانه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی در استان ۲.۷۴ متر به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت است که در وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشور  قرار دارد.

سرانه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی در کشور به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۱.۷۴ متر است.

۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد که به ازای هر نفر در استان یک جلد کتاب وجود دارد که این آمار در مقایسه با میانگین کشور که به ازای هر نفر سه جلد کتاب درنظر گرفته شده است، مطلوب نیست.

 تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان ۴۵هزار نفر است که از این تعداد ۲۰ هزار نفر مرد و ۲۵ هزار نفر زن هستند.

تعداد کتابخانه‌های عمومی این استان ۶۶ باب است که از این تعداد ۵۵ باب در شهرها و ۱۱ باب در روستاها فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.