جعفر مردانی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت، در آستانه دهه فجر با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: تریبون سخنرانی ۲۲ بهمن و همچنین برنامه‌ها و آیین‌های دهه فجر نباید حول تبلیغ له یا علیه یک گروه، جناح و طیف خاص باشد بلکه باید سخنرانی‌ها حول محور وحدت، هماهنگی و یکپارچگی مردم و افزایش مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات باشد.

وی گفت: در زمان حاضر، میثاق با شهدا و خدمت بی‌منت به مردم و اعتمادسازی بین دولت و مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی یک اولویت است.

مردانی اظهار داشت: بحث یادواره شهدا و بزرگداشت ایام دهه فجر و بزرگداشت سردار شهید سلیمانی باید مردمی و در راستای ایجاد وحدت و همدلی بین مردم برگزار شود.

به گفته وی ، امروز با گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان نظام به خصوص آمریکا در حال توطئه برای ضربه زدن به نظام هستند که با اعمال تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی به دنبال جدا کردن صف مردم از نظام و فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت هستند.

وی تصریح کرد: مردم با هوشیاری و بصیرت در همه عرصه‌ها به خصوص بزرگداشت دهه فجر، ۲۲ بهمن و انتخابات شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

مردانی، در ادامه با اشاره به اجرای طرح سقاخانه در امامزاده‌ها دوخاتون شهرکرد گفت: در این طرح که با همکاری بنیادشهید و امور ایثارگران، اوقاف و امور خیریه و شهرداری برگزار می‌شود، تصاویر ۱۳ شهید مدافع حرم استان در قالب یک اِلمان تهیه خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال وبختیاری در ادامه با اشاره به اهمیت ساماندهی گلزار شهدا از معطل مانده اجرای طرح گلزار شهدای روستای امام قیس در شهرستان بروجن بعد از یکسال از زمان طراحی انتقاد کرد.

وی، به مسوولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: هر چه سریعتر طرح ساماندهی این گلزار ۴ شهیدی را تهیه و اجرایی کنند.

سرپرست شهرداری شهرکرد نیز  در این نشست با اشاره به اجرای طرح تابلو تمثال شهدا در سطح شهر افزود: ۱۵ تابلو تمثال شهدا از سوی شهرداری در دست اجراست که در این تابلوها عکس ۲۰ شهید دوران دفاع مقدس استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

محمدرضا امیدی افزود: این تابلوها در میدان‌ها و مسیرهای پر تردد سطح شهر نصب خواهد شد.

وی ،از تهیه تمثال سردار شهید قاسم سلیمانی و نصب در میدان ورودی شهر شهرکرد خبر داد و گفت: ساخت تمثال شهید و همچنین تابلوهای شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار وشهادت اجرا خواهد شد. 

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.