فریبرز نجفی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت افزود: نواختن زنگ انقلاب در مدارس شاهد همزمان با روز ۱۲ بهمن، همایش دوچرخه‌سواری دانش‌آموزان و رژه موتوری ، رونمایی از بخش ایثار وشهادت در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری میهمانی لاله‌ها در ۲۹۰ گلزار شهدای استان و همچنین برگزاری میهمانی لاله‌ها باعنوان "من سلیمانی‌ام" توسط نونهالان در گلزار شهدای استان از جمله برنامه‌های این اداره در ایام دهه فجر است.

وی به رونمایی از تابلو تمثال شهدا، دیدار با خانواده شهیدان و ایثارگران از جمله خانواده شهدای دوران انقلاب، اجرای پایش سلامت ۲۰۰ نفر از ایثارگران توسط پزشکان متخصص، همایش تجلیل از همسران و مادران شهدا و برترین‌های قرآنی و دیدار از ایثارگران بستری در بیمارستان و برگزاری ۱۳ یادواره شهدای استان از جمله یادواره ۶ شهید انقلاب از دیگر برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر در بنیاد شهید استان اشاره کرد.

نجفی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ۴۶ هزار نفر از جمعیت استان را زیر پوشش برنامه‌های خود دارد ،افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ خانواده شهید استان سرکشی و بازدید انجام شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون اسناد و آثار شهدای استان تکمیل و جمع‌آوری شده و ثبت و ضبط تصویری اسناد و آثار شهدا و همچنین مصاحبه با خانواده شهدا در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، در طول دوران دفاع مقدس تاکنون ۲ هزار و ۴۴۰ شهید، ۷ هزار و ۳۵۰ نفر جانباز و ۵۰۸ آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.