سعید کریمی روز چهارشنبه در نشست با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شهرکرد افزود: این برنامه که از سال گذشته در دانشگاه آغاز شد امسال به طور جدی به مرحله اجرا گذاشته است و استادان به مدت ۳ماه تا یک سال در واحدهای صنعتی استان حضور پیدا می‌کنند و با چالش‌ها و مشکلات این بخش از نزدیک آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: این استادان پس از بررسی مشکلات بخش صنعت و انتقال آن به دانشجویان، راهکارهای علمی برای رفع این مشکلات ارائه می‌دهند که علاوه بر تقویت همکاری‌های بین دانشگاه و صنعت امتیازی برای استادان نیز درنظر گرفته می‌شود.

کریمی، توسعه فعالیت‌های پژوهی و مساله‌محور دانشگاه را از دیگر برنامه‌های این نهاد برای کمک به رفع مشکلات استان دانست و گفت: ترغیب استادان و دانشجویان به بررسی مشکلات و چالش‌های استان در پایان‌نامه‌های خود از یک سو و کمک به دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد طرح‌های پژوهشی خود از سوی دیگر، اقداماتی که در سال‎های اخیر توجهی ویژه‌ای به آن شده است.

رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به حضور ۳۵۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه، اظهار داشت: دانشگاه در رشته‌های دامپزشکی، کشاورزی و فنی و مهندسی از دانشگاه‌های مطرح در سطح کشور و یکی از اعضای هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه در ردیف یک درصد اعضای هیات علمی برتر دنیا قرار دارد.

کریمی، نیروی انسانی تحصیلکرده و علمی را از مهمترین ظرفیت‌های این استان برشمرد و گفت: این استان به نسبت جمعیت یکی از استان‌های برتر کشور در حوزه تعداد افراد با تحصیلات دانشگاهی است که از این ظرفیت می‌توان در بهبود وضعیت استان به نحو مطلوبی بهره گرفت.

وی، ارتباط با رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و پیشرفت‌های علمی استان را از اهمیت بالایی دانست و افزود: بی‌شک تقویت همکاری‌ها و تلاش برای محرومیت‌زدایی از استان هدف همه دلسوزان است و در این مسیر آماده هرگونه همکاری هستیم.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) مرکز شهرکرد نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت همکاری دانشگاه و این رسانه رسمی کشور، اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه و نظرات استادان و اعضای هیات علمی در میزگردها و گزارش‌های تحلیلی، نقش بسزایی در رفع مشکلات این استان دارد.

سید حسن جوادی‌زاده افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی نگاه و توجه ویژه‌ای به حوزه دانشگاه دارد و امید است با تقویت همکاری‌ها بتوان گام موثری در روند توسعه‌یافتگی استان بتوان برداشت.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۷ هزار دانشجو در ۱۹۵ رشته گرایش در ۸ دانشکده مشغول تحصیل هستند.

این دانشگاه از حضور ۳۵۰ عضو هیات علمی بهره‌مند است که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی دستاوردهای متعددی کسب کرده‌اند.

همچنین ۵ تشکل سیاسی، ۴۵ انجمن علمی و ۲۸ کانون فرهنگی در این دانشگاه فعال است و ۲۰ دانشجو از کشور افغانستان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.