در این میزگرد تخصصی سیدغلامعلی نوربخش رییس پلیس راه، شهرام ندیمی مدیرکل حمل و نقل، حسین مالکی معاون حمل و نقل ، حمید ربیعی معاون راه و شهرسازی، احسان امانی مدیرکل دفتر فنی استانداری، هوشیار اسدی مدیر امور پایگاه‌های سازمان اورژانس ، علی بابا حبیبی کارشناس معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، جمال شمس و علی عزیزی از نمایندگان انجمن صنفی رانندگان (راننده) ،علی حبیبی رییس هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان استان شرکت داشتند.

شرکت کنندگان در این میزگرد تخصصی با اشاره به وضعیت استان و جاده‌ها و  محورهای مواصلاتی استان چهارمحال وبختیاری اظهار داشتند، انسان، جاده و خودرو سه عامل تصادفات جاده‌ای است که هرکدام سهم خاصی در تصادفات دارند.

این کارشناسان و مسوولان بر فرهنگ‌سازی رانندگی صحیح، نظارت بیشتر بر ناوگان حمل و نقل، توسعه راه‌ها، شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع و آشکارسازی این نقاط را مورد تاکید داشتند.

به گفته مدیران و کارشناسان، توسعه راه‌ها به خصوص محورهای ترانزیت، افزایش دوربین‌های مدار بسته و فرهنگ‌سازی از سنین کودکی در خصوص رانندگی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و بار را مهمترین راه‌های کاهش تصادفات عنوان کردند.  

استان چهارمحال وبختیاری با ۱۰ شهرستان و جمعیتی بیش از ۹۴۷ هزار نفر دارای بیش از ۳ هزار و ۷۰۰کیلومتر راه روستایی و شهری است.

این استان دارای ۵۵۰ پرتگاه فاقد حفاظ، ۶۳۲ پیچ غیرایمن، ۴۷۱ دهنه پل فاقد حفاظ و ۴۵ نقطه حادثه خیز است.

به گزارش ایرنا، مشروح این میزگرد به زودی بر روی سایت ایرنا مرکز شهرکر به نشانی www.irna.ir منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.