حسن آقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده ، بخش عمده‌ای از مناطق روستایی پرجمعیت نیز زیر پوشش شبکه فیبرنوری قرار گرفته است و امکان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی در صندوق‌های اخذ رای ثابت فراهم شده است. 
به گفته وی،اکنون بیش از ۴۶ هزار مشترک اینترنت پرسرعت در استان فعال است که ۳۰ درصد آن طی ۲ سال گذشته در مناطق روستایی اجرایی شده است.

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری، از پوشش خدمات تلفن همراه و اینترنت در ۹۵ درصد از راه‌های اصلی و فرعی استان خبر داد و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از نقاط سخت‌گذر و کوهستانی استان در دولت دوازدهم از امکانات ارتباطات نوین برخوردار شدند. آقایی تصریح کرد: هم‌اینک بیشتر مناطق روستایی پرجمعیت  در این استان، مشترک اینترنت پرسرعت(ADSL) هستند که خدمات دولت الکترونیک از جمله دریافت قبوض آب، برق، گاز و خدمات بانکی از طریق تلفن‌های ثابت در روستاها انجام می‌شود.

به گفته وی، مشترکان اینترنت پرسرعت در صورت بروز اختلال، با پشتیبانی شرکت مخابرات استان و یا شماره تلفن ۲۰۲۰ تماس بگیرند. 

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری، تعداد شماره تلفن‌های ثابت نصب شده در استان را ۳۳۳ هزار شماره عنوان کرد و گفت: هم‌اینک ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۲۶.۷ درصد است که نسبت به استان‌های هم‌ردیف در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد. 
آقایی، از فعالیت ۱۶۸ مرکز ارائه دهنده خدمات دیتا(اینترنت پرسرعت) در استان خبر داد و گفت: هم اینک ۶۸ هزار کد ADSL به مشترکین خدمات‌رسانی می‌کند. 
مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری، طول جاده‌های تحت پوشش همراه اول در استان را ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت:در مسیرهای ارتباطی استان در قالب ۴۰۶ سایت خدمات همراه اول ارائه می‌شود. 
آقایی تاکید کرد: همچنین برای بالا بردن ظرفیت ارتباطات بین شهری در استان حدود ۴۰۰ کیلومتر فیبرنوری شهری و یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر فیبرنوری بین شهری اجرا شده است. 

آقایی، همچنین از حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت در استان از نیمه دوم امسال خبر داد و گفت:با اجرای این طرح ملی، ماهیانه یک میلیارد ریال صرفه‌جویی هزینه چاپ کاغذ شده است و همچنین رضایتمندی مشترکین را نیز در پی داشته است.

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ را مهمترین هدف حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت اعلام کرد و افزود: بدین ترتیب مشترکان تلفن ثابت می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۲۰۰۰ از قبوض میان دوره و پایان دوره خود اطلاع کسب کنند.

به گزارش ایرنا، ۳۳۳هزار تلفن ثابت  منصوب و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار شماره همراه دائمی و اعتباری در چهارمحال و بختیاری فعال است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

از چهارمحال و بختیاری ۴ نماینده با انتخاب مردم به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.